در نشست نمایندگان رشت با اعضای شورا

هیج نهادی پاسخگوی اعتبارات ۵۰ میلیاردی رودخانه‌های رشت نبوده است

جعفرزاده گفت: دکتر نوبخت امادگی دارد ۲۰۰میلیارد اعتبار جدید برای ساماندهی رودخانه ها تخصیص دهد. ولی سوال اینجاست که ۵۰ میلیارد که تخصیص دادیم کدام نهاد مسئول پاسخگویی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس در نشست با اعضای شورای شهر رشت گفت: فصل الخطاب در کشور مقام معظم رهبری است و کسی که مشکلاتی ایجاد کرده با وجود پیام رهبر انقلاب امروز هم تشنج آفرینی می کند. هرچند ما از گذشته با روحیه این فرد آشنا بودیم.

جعفرزاده ابراز امیدواری کرد: شورای پنجم با تضارب افکار اما با همدلی در کنار هم باشند.

وی گفت: بزرگانی در این جمع هستند که وزن شورا را بالا برده اند و از تشنج های دوره قبل صدایی به گوش نمی رسد.

جعفرزاده ابراز کردند: خوب بود آقای مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون تلفیق هم به این نشست دعوت می شد.

وی خواستار ارایه صورتجلسه های شورا به نمایندگان مجلس شد و گفت: افتخار ما این است که در خدمت نمایندگان پارلمان محلی باشیم ولی دریغ از اینکه یک افتتاحبه دعوت شویم. می توانید یک رابط پارلمان تعیین کنید تا ما هم کمک حال اعضای شورا باشیم.

جعفرزاده در مورد بودجه ابراز کرد: ۱۸میلیارد دولت بنا دارد صرفه جویی کند و تصمیم دولت این است که صرفه جویی به خود استان برگردد.

نماینده مجلس در بخشی از سخنان خود گفت: ۴۸درصد یارانه بگیران حذف می شوند و ۷۰۰میلیارد از صرفه جویی این بخش به گیلان تخصیص می یابد. این بخش قرار است در تملک دارایی پروژه های عمرانی هزینه شود و حداقل ۳۰درصد اعتبار سالیانه از همین منبع باید به رشت تخصیص یابد و بابد از اکنون برای آن برنامه داشته باشید.

جعفرزاده گفت: بنده از بودجه مصوب سال گذشته و امسال رشت بی اطلاع هستم و نمی دانم امسال چند درصد درامد محقق شده است و یا از فرصت اصلاح بافت فرسوده که مصوبه قانونی دولت دارد بهره مند شده اید با خیر؟

نماینده رشت در مورد تلاش دولت برای نوسازی تاکسیرانی از منطقه آزاد هم خبرهای خوشی داد و گفت: تاکنون یک نامه به من ارجاع نشده که من پیگیری نکرده باشم. ما آمادگی داریم برای رشت خدمت کنیم.

وی در بحث دو رودخانه رشت نیز گفت: دکتر نوبخت امادگی دارد ۲۰۰میلیارد اعتبار جدید برای ساماندهی رودخانه ها تخصیص دهد. ولی سوال اینجاست که ۵۰ میلیارد که تخصیص دادیم کدام نهاد مسئول پاسخگویی است. هنوز هیج نهادی و استاندار گزارش نداده چه کار کرده. من به سازمان بازرسی هم گزارش دادم این تخلف یک دستگاه هست که ۵۰ میلیارد را برای بدهی های خود هزینه کرده است.

جعفرزاده در مورد مشکل پسماند هم گفت: دولت نگاه ویژه ای برای استان های شمالی دارد و ۲۰۰میلیارد اعتبار تخصیص داده شده است.

وی تاکید کرد: برای کمربندی رشت هم تلاش خواهد کرد و افزود: کمربندی را در وزارت کشور کمربندی تعریف کنید تا در وزارت راه بتوانیم اعتبار بگیریم. بدین منظور جلسه ای با وزارت راه و شهرسازی و با حضور اعضای شورا برگزار نماییم تا اعتبار لازم دریافت شود.

جعفرزاده در حوزه سرمایه گذاری هم گفت: سرمایه گذاران را به سازمان سرمایه گذاری شهرداری می فرستیم و اگر برای رفع موانع نیازمند مذاکره در سطح کلان بود، آمادگی داریم آن را رفع نماییم.

از توان هر ۳نماینده رشت استفاده شود

محمد صادق حسنی، دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بعد از دو سال از فعالیت بنده اول بار است به صحن شورا دعوت می شوم و دوست دارم از توان هر ۳نماینده استفاده شود.

وی در مورد حل مشکل ارزش افزوده هم گزارش هایی ارایه داد و ابراز کرد: قانونا نمی توانیم در کار شورای شهر رشت دخالت کنیم ولی وظیفه خود می دانیم که پیگیر درخواست ها و مطالبات پارلمان محلی رشت باشیم.

حسنی در مورد معضل رودخانه ها هم گفت: هر ۳نماینده متحدا خواستار واگذاری رودخانه های رشت به یک سرمایه گذار و با تایید فرمانداری باشند. ولی فرماندار گزارش نداد که خروجی این دیدار چه شد.

وی خواستار تغییر نگاه به سرمایه گذاران شد و تاکید کرد: به هرکس پول دار است نباید بدبین باشیم و توقع نداشته باشیم که فقط زیان دهد و سود نبرد. سرمایه گذار اعلام کرده بود که برای رودخانه ها سود خوبی هم عاید شهر می شود. ولی مدیریت شهری باید ریسک پذیر باشد، با دستگاه های نظارتی و نمایندگان مجلس هم هماهنگ باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: مشکل زباله و سراوان را حتی دولت هم نمی تواند حل کند و باید از بخش خصوصی استفاده کرد. اگر ایجاد نیروگاه زباله سوز بصورت رقابتی صورت گیرد، قطعا سرمایه گذار هم ورود می کند و این مستلزم افزایش قیمت برق از سوی وزارت نیرو است.

جلسه رسمی و فوق العاده شورا با این مصوبات پایان یافت: پیگیری اخذ مطالبات مسکن مهر از وزارت مسکن، پیگیری اعتبار برای ساماندهی رودخانه ها از وزارتخانه های مرتبط، احداث کمربندی شهر، اخذ گزارش اعتبارات دریافت ارزش افزوده و پیشنهاد تشکیل جلسه با وزارت راه و شهرسازی برای تامین اعتبار کمربندی شهر، ارایه گزارش مکتوب بودجه های سنوات اخیر شهرداری رشت به نمایندگان مجلس و تشکیل جلسه ماهیانه در پنجشنبه پایانی هر ماه.

همچنین در پایان این دیدار و گفتگو، عبدالهی، رئیس شورای استان، رابط پارلمانی شورای شهر رشت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب شد

Share