با حضور جمعی از مردم

سالروز درگذشت استاد احمد عاشورپور در انزلی برگزار شد+ گزارش تصویری

دهمین سالروز درگذشت احمد عاشورپور خواننده، ترانه سرا و آهنگساز نام آشنای ایران در مسجد بی بی حوریه بندرانزلی با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر جمعه ۲۲ دی ماه ۹۶ دهمین سالروز درگذشت احمد عاشورپور خواننده، ترانه سرا و آهنگساز نام آشنای ایران و پدر موسیقی فولکلور گیلان در مسجد بی بی حوریه بندرانزلی با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این آیین سالروز پس از اهدا گل و فاتحه ای نثار شادی روح این هنرمند به خواندن اشعار و سروده‌هایی به صورت دسته جمعی و همچنین خاطره گویی توسط دوستان هنرمند زنده یاد عاشورپور پرداختند.

گفتنی است احمد عاشورپور خواننده، آهنگ‌ساز و ترانه‌سرای گیلانی در بهمن‌ماه ۱۲۹۶ خورشیدی در محله غازیان بندرانزلی دیده به جهان گشود.

عاشورپور در بین سال‌‌های ۱۳۲۵ تا ۱۳۲۷ و همین‌طور بین سال‌های ۱۳۳۶ تا سال ۱۳۳۸ به هم‌کاری با رادیو پرداخت. ترانه‌های او را نه تنها مردم گیلان بلکه بسیاری دیگر در نقاط دیگر ایران شنیدند و مورد پسندشان قرار گرفت. عاشورپور از نخستین کسانی بود که با صدای گرم و دل‌نشین خود ترانه‌های محلی را به رادیو کشاند.
این هنرمند شناخته شده کشورمان در بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۳۸۶ به دلیل کهولت سن و بیماری ریه در بیمارستان جم تهران درگذشت و او را در زادگاهش بقعه متبرکه بی بی حوریه بندرانزلی به خاک سپردند.

Share