کشتی میرزا کوچک فعال می‌شود

انعقاد تفاهمنامه همکاری جهت توسعه گردشگری دریایی در بندرانزلی

در راستای توسعه اقتصاد دریا محور و توسعه گردشگری دریایی تفاهمنامه همکاری جهت توسعه گردشگری دریایی در بندرانزلی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با توجه به توسعه ظرفیت های گردشگری دریایی در استان گیلان و زیرساخت های ایجاد شده توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، تفاهمنامه همکاری بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، شهرداری بندرانزلی و مالک کشتی میرزا کوچک خان در فرمانداری شهرستان بندرانزلی منعقد شد.

در حاشیه این مراسم حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار کرد: یکی از اهداف و رسالت های اداره کل بنادر و دریانوردی به عنوان متولی دریایی استان، توسعه زیر ساخت های دریایی جهت فعال سازی گردشگری دریایی است.

وی افزود: در این راستا با هماهنگی های به عمل آمده با فرماندار شهرستان، شهرداری، شورای شهر بندرانزلی و مالک کشتی میرزا کوچک خان تفاهم نامه همکاری منعقد شد تا نسبت به فعال سازی کشتی میرزا کوچک خان اقدام شود.

میرشمس مومنی زاده نیز به جذابیت های سفر دریایی برای گردشگران اشاره و اظهار کرد: متاسفانه کشتی میرزا کوچک مدت زمان زیادی بدون استفاده و راکد بود و با امضاء تفاهم نامه با شهرداری بندرانزلی مقرر شد این کشتی فعال شده و جهت بازدید، پذیرایی، اقامت و استراحت و گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: با توجه به لزوم تلاش مضاعف برای استفاده از ظرفیت های گردشگری برای توسعه گیلان، امیدواریم فعال سازی این کشتی شروعی برای گام های بلندتر در جهت استفاده از ظرفیت های پنهانی از این دست باشد

ایجاد مجتمع گردشگری دریایی و مارینا در سواحل استان شامل بندرانزلی، بندر چمخاله و بندر آستارا با هدف ایجاد شبکه مارینا در سواحل استان از اهداف اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی می باشد.

Share