دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان

امروز نیازمند اتحاد اصلاح طلبان،اصولگرایان و اعتدال گرایان هستیم

محمدی، خواستار اتحاد بیش از پیش اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدال گرایان شد و تاکید کرد: همه باید به تصمیم مقامات عالی کشور تمکین کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کیوان محمدی، دبیر حزب اعتدال و توسعه استان گیلان در گفت وگو با ایسنا، درخصوص اعتراضات اخیر در کشور، اظهار کرد: همانطور که رئیس جمهور فرمودند، مردم باید حق اعتراض داشته باشند و به راحتی صدای خود را به مدیران و مسئولان ارشد استان ها و کشور برسانند.

وی با تاکید بر اینکه باید ترکیب اجتماعاتی که اخیرا در کشور تشکیل شده از لحاظ نوع تفکر و طبقه بندی های سنی و جنسی مشخص شود، تصریح کرد: باید به شعارهایی که سر داده شده توجه کنیم، زیرا هدف تظاهرات و خواسته واقعی مردم با شعارها اعلام می شود. همچنین باید ایدئولوژی و عقیده اجتماعات تشکیل شده را بدانیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، اجتماعات اخیر را حاصل تجمع چند گروه دانست و افزود: گروه اول توده های مردم و خصوصا جوانان هستند که به طور کلی از روند بعضی از مسائل در عرصه های فرهنگی و روانی جامعه رضایت ندارد لذا قانون اساسی و عقل سلیم چنین اعتراضاتی را بحق می داند و باید شرایط و اماکنی برای بروز چنین احساسات و تظاهراتی مهیا شود.

محمدی، با بیان اینکه قسمتی از سلامت و صیانت نظام و دستاوردهای انقلاب در درازمدت منوط به تحقق این امر است، گفت: گروه دوم را هواداران انقلاب شکل می دهند که با سکوت و صبر و بصیرت اوضاع را رصد می کنند تا از روال قانونی و عادی خارج نشود، اما سومین گروه، معاندان و مخالفان نظام و کشور هستند که پاره ای از شعارها نشانه حضور فرصت طلبانه آنان در صحنه است.

این فعال سیاسی اضافه کرد: فرصت طلبان در صدد ایجاد انحراف و سوء استفاده از خواسته های مشروع مردم هستند و پروژه آمریکا برای سوریه و عراق را در کشور ما دنبال می کنند تا با ناامن سازی کشور زمینه اغتشاش و بحران عمیق و فراگیر را فراهم آورند.

دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان، گروه چهارم را تندروهای جریان انحرافی در داخل کشور دانست که به دنبال ایجاد تقابل بین امنیت و آزادی هستند و عنوان کرد: این گروه به نوعی لبه دیگر قیچی گروه سوم هستند و با سوء استفاده از شرایط فعلی می خواهند مردم را بر سر دوراهی امنیت و آزادی قرار دهند و بگویند از آنجا که در شرایط فعلی تامین آزادی مقدور نیست، پس باید به دنبال رضاخانی بود که امنیت کشور را تامین کند!

وی سوء استفاده از اعتراضات و به هرج و مرج کشیدن آن را نقشه دشمن در ایجاد یاس و خستگی در مردم دانست و یادآور شد: شعارهای اولیه که سر داده می شد، عمدتا انعکاس خواسته های جامعه و حول محور تبعیض و کم توجهی به اشتغال و امور جوانان بود، اما به مرور سمت و سوی شعارها معطوف به ساختارشکنی و هتک حرمت ارکان نظام شد.

محمدی، با بیان اینکه رویه ساختارشکنانه و نفاق افکنانه شعارها به مرور انسجام و هماهنگی جامعه را در شرایط بحرانی منطقه خاورمیانه هدف قرار می دهد، خاطرنشان کرد: اگر مردم و دولتمردان هوشیار نباشند، امنیت و منافع ملی کشور در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، با اشاره به ایدئولوژی و عقیده تجمع کنندگان، بیان کرد: اکثریت تجمع کنندگان به طور ایدئولوژیک به صحنه نیامده اند، بلکه خواسته هایی نظیر اشتغال، رفع تبعیض و نابرابری جنسیتی، قومی و مذهبی و تلطیف فضای سیاسی و فرهنگی مبنای خواسته   های آنان است، اما مخالفان نظام و انقلاب از همه قماش در این بین هستند.

وی با بیان اینکه منافقین، سلطنت طلبان و حتی ارتجاعیون انحرافی در قالب نام اسلام و مذهب و ترویج خرافات به میدان مبارزه با نظام آمده اند، گفت: این موضوع باید مورد توجه عموم مردم فهیم و عزیز قرار گیرد، زیرا دشمن به دنبال تداوم بحران سوریه و عراق در کشور ماست و خط آمریکا مشهود است.

محمدی اضافه کرد: بی تردید ارگان های سیاسی و امنیتی اعتراض بحق مردم را از گروه های معاند منفک خواهند کرد، اما به مردم معترض و غیر معترض هم باید این اطلاعات عرضه شود تا آتش بیار معرکه معاندان علیه امنیت و منافع ملی نشوند.

دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان، با تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم، اظهار کرد: باید به مردم آموزش داد که در چارچوب قانون، خواسته های مشروع خود را به سمع و نظر مسئولان برسانند. البته همزمان باید با تفرقه افکنان و رفتارهای غیر قانونی و خشونت آمیز مدبرانه برخورد شود.

وی با بیان اینکه نیروهای علاقمند به کیان کشور و انقلاب بدانند عده ای به دنبال ترویج خشونت هستند، گفت: جریانات انحرافی به بهانه حمایت از نظام، خشونت را توصیه می کنند که این خشونت ها نارضایتی به دنبال می آورد و هرگز از دل خشونت، رفتارهای عاقلانه، صلح جویانه و نوع دوستانه زاییده نخواهد شد.

این فعال سیاسی، خواستار اتحاد بیش از پیش اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدال گرایان شد و تاکید کرد: خشونت منافقان و نیروهای خودسر نباید به حساب مردم گذاشته شود و همه نیروهای علاقمند به انقلاب باید به دستورالعمل مدیران ارشد سیاسی، انتظامی و خصوصا امنیتی توجه کنند تا انسجام کلی نظام خدشه دار نشود.

محمدی، با اشاره به اعمال محدودیت در فضای مجازی به ویژه قطع تلگرام، خاطرنشان کرد: همه باید به تصمیم مقامات عالی کشور تمکین کنیم. بی تردید قطع تلگرام به خاطر شرایط ویژه به وجود آمده است و امیدواریم به زودی تحت شرایطی مجددا ارتباط برقرار شود.

دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان متذکر شد: تجربه نشان داده که در مقابل سیل بنیان کن تکنولوژی و دستاوردهای نوآورانه مقاومت و مقابله منفی، جواب نمی دهد. از ماشین لباسشویی تا قطار و تلویزیون و رادیو و ایجاد مدارس به سبک جدید و اخیرا ویدئو و ماهواره، در ابتدای ورود مورد مخالفت واقع شدند، اما نتیجه چه شد؟ لذا همانگونه که برای استفاده از اینترنت شرایط خاصی وضع شده، برای ماهواره و رسانه هایی همچون تلگرام نیز باید شرایط استفاده مفید و سالم فراهم گردد. قطعا پس از مدتی نرم افزارهایی به بازار خواهند آمد که این تصمیم را کم اثر یا حتی بی اثر خواهند کرد.

Share