گزارش تصویری نمایشگاه عکس «جنگل نشینان» در بندر انزلی

آثار محمد کوچک‌پور در نمایشگاه عکاسی «جنگل نشینان» به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه از ۲۴ آذر ماه افتتاح شد و تا ۳۰ آذر ماه در گالری شهنوش بندر انزلی ادامه خواهد داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آثار محمد کوچک‌پور در نمایشگاه عکس «جنگل نشینان» به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه ۲۴ آذر ماه افتتاح شد و تا ۳۰ آذر ماه در گالری شهنوش بندر انزلی ادامه خواهد داشت.

محمد کوچک‌پور در سال ۱۳۳۴ هجرى شمسى در کپورچال بندر انزلى دیده به جهان گشود. عکاسى را از سال ۱۳۶۰ با ابتدایى ترین امکانات و بدون هر گونه آموزشى آغاز کرد و در طی سالهای ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۶ از جمله فعال ترین عکاسان کشور در حوزه قوم نگاری و نمایش عکس و آثار به شمار می رود.

کتاب عکس «گیلان بهشت طبیعت» دربرگیرنده عکس های این عکاس هنرمند از مجموعه آثار وی پیرامون فرهنگ و آیین و طبیعت و مردم استان گیلان است و از موفق ترین سوابق حضور آثار وی می توان به برگزیده شدن عکس های کوچک‌پور در ۴ دوره جشنواره عکس یونسکو اشاره کرد.

کوچک‌پور در طول ۲۷ سال عکاسى، به جز گیلان به اکثر استان هاى ایران و همچنین به برخى کشورهاى دیگر نیز سفر کرده و طبیعت، فرهنگ و باورهای مردم آن سامان را به تصویر کشیده است که حاصل آن حدود ۲۵۰ هزار قطعه عکس می باشد که در مجموعه‌ى شخصى‌اش نگهدارى مى شود.

وی در سال ۱۳۹۶ براساس ارزیابی و بررسی شورای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به دریافت مدرک دکترای درجه یک عکاسی شد. همچنین در خرداد امسال عکس‌های وی در مراسم افطاری خیریه دخترانه مهر که با حضور تنی چند از هنرمندان صاحب نام کشورمان و جمعی از خیرین برگزار گردید، با مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد ریال جهت کمک به ساخت خیریه دخترانه مهر فروخته شد.

استاد محمد کوچک‌پور کپورچالی چندی پیش به دلیل کنترل بیماری و طی درمان در یکی از بیمارستان های تهران بستری بودند و همچنان از بیماری رنج می برد.

وی در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار دیارمیرزا با ابراز اینکه من برای شهرم این نمایشگاه را گذاشتم افزود: عکس ها شناسنامه دارند و من برای این عکس ها زحمت کشیدم و حتی برای عکاسی سیلی و ضربه خوردم، ۹ ماه است براثر بیماری خانه نشین شده ام و در این مدت هیچکس نیامد در خانه مرا بزند.

او در مدت فعالیت هنری خود ۱۳۵ نمایشگاه انفرادی داشته است.

Share