در یازدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک

حاجی پور تهدید به افشاگری کرد | مرکز کنترل ترافیک باید ‌در اسرع وقت راه اندازی شود

حاجی پور با بیان اینکه قرار است طی ده روز آینده این مرکز راه اندازی شود گفت: چنانچه این مهم در زمان اعلام شده تحقق نیابد به شدت با مقصرین و کارشکنان برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در یازدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت از تاخیر در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت به شدت انتقاد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در ابتدای جلسه با اشاره به وضعیت نامناسب ترافیک رشت اظهار کرد: حدود دو ماه است که منتظر راه اندازی مرکز کنترل ترافیک هستیم اما هنوز این مهم محقق نشده است.

اسماعیل حاجی پور افزود: متاسفانه برخی عمدا در این زمینه قصور می کنند و بنده تا کنون در این مورد صبر و تحمل کرده ام اما بعد از این دیگر مراعات نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه باید جلوی چنین اقداماتی گرفته شود تصریح کرد: برخی از قصورها و کاستی ها نا آگاهانه است و ما نیز برای رفع آن کمک خواهیم کرد اما افرادی هستند که عمدا قصد طفره رفتن و کارشکنی دارند که یقینا با آنان برخورد خواهیم نمود.

حاجی پور بیان کرد: بنده پیگیریهایی کرده و متوجه شدم برخی از افراد اصلا تمایلی به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک ندارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت افزود: اگر این مشکلات و کم کاریها از جانب افراد خاص برطرف نشود در جلسه هفته آینده علنا نامشان را برملا خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون ترافیک شورا علم و تجربه را در کنار هم چیده ایم تصریح کرد: مرکز کنترل ترافیک باید در اسرع وقت راه اندازی شود و افرادی که تمایلی به اینکار ندارند هم بدانند که این مبحث حتما انجام خواهد شد.

حاجی پور با بیان اینکه قرار است طی ده روز آینده این مرکز راه اندازی شود گفت: چنانچه این مهم در زمان اعلام شده تحقق نیابد به شدت با مقصرین و کارشکنان برخورد خواهیم کرد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: پیرو جلساتی که در کمیسیون ترافیک شورا برگزار شد قرار بود که در اسرع وقت این مرکز راه اندازی شود.

پیمان پارسا افزود: بعد از بازدید مشترکی که توسط شهردار رشت بهمراه راهور استان از مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت انجام شد مباحث جدیدی مطرح گردید و قرار است شهردار رشت با راهور استان مذاکراتی در این زمینه داشته باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در ادامه این جلسه گفت: پنج میلیارد تومان تجهیزات و امکانات که برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت از محل بیت المال خریدار ی شده حدود پنج سال است که در حال خاک خوردن هستند.

حاجی پور افزود: ما مدافع حقوق مردم هستیم و باید از حق آنها دفاع کنیم. چطور در دیگر شهرها این مرکز راه اندازی شده ولی در رشت همیشه امروز و فردا می کنند.

در این جلسه مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت گفت: طی سالهای متمادی از محل بیت المال تجهیزات مورد نیاز مرکز کنترل ترافیک رشت خریداری شده است و با راه اندازی آن بسیاری از مشکلات ترافیکی برطرف خواهد شد.

یدالله حسینی افزود: طی چند سال اخیر بارها روی بایدها و نبایدهای مرکز کنترل ترافیک رشت بحث شد و در حال حاضر هیچ نکته مبهمی در خصوص نحوه استفاده از این مرکز وجود ندارد .
وی بیان کرد: پیشنهاد می کنم برای آخرین بار جلسه فنی با حضور تمامی مدیران و راهور گذاشته شود و در نهایت مرکز راه اندازی گردد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت گفت: ما باید تابع قانون باشیم و اگر قانون تاکید دارد که نباید تجهیزات و سرویس مربوط به مرکز کنترل ترافیک در اختیار نهاد دیگر قرار بگیرد باید آن را بپذیریم.

حاجی پور بیان کرد: مرکز کنترل ترافیک باید ‌در اسرع وقت راه اندازی شود.

مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا نیز گفت: حدود چند سالی است که منتظر گرفتن کد گذر واژه به منظور راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت هستیم.

مهیار عربانی افزود: همه اعضای کمیسیون ترافیک شورا برای راه اندازی این مرکز از حیثیت و اعتبار خود هزینه کرده اند و باید هر چه سریعتر اینکار به سرانجام برسد.

یکی دیگر از مشاوران کمیسیون ترافیک شورای رشت نیز اظهار کرد: از طریق مرکز کنترل ترافیک می توانیم چندین مورد را پیگیری کنیم که یکی از آنها ثبت تخلفات توسط دوربین می باشد.

جواد تن زاده افزود: در مرکز کنترل ترافیک پلیس باید زیر مجموعه شهرداری باشد و ما نیاز داریم که در کنار بحث تجربه و علم بصورت کارشناسانه عمل کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با بیان اینکه مشاوران طرحهای جامع و جدید به کمیسیون ارائه کنند گفت:از مشاوران کمیسیون تقاضا دارم در جلسه هفته آینده طرحهای ترافیکی خود را به صحن کمیسیون ارائه کنند.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در جلسه امروز اظهار کرد: دغدغه های مطرح شده بسیار بحق است و بنده پیشنهاد میکنم مشاوران کمیسیون بطور اجماع طرح های خود را ارائه کنند و کمیسیون ترافیک شورا بی نیاز از حضور مشاوران نیست.

جلال الدین محمد شکریه افزود: یقینا طرحهایی که در خصوص رفع مشکلات ترافیکی رشت از سوی مشاوران کمیسیون ارائه شود بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

عضو دیگر کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز اظهار کرد: مشاوران کمیسیون ترافیک‌ بر اساس نیازهای شهر طرحهای خود را مطرح کنند و اگر تعدادی از طرحهای مناسب را اجرایی کنیم گامی موثر در راستای رفع مشکلات ترافیکی برداشته ایم.

محمد حسن عاقل منش افزود: طرحهای مناسب بعد از بررسی همه جانبه از طریق شهرداری رشت اجرایی خواهد شد.

در این جلسه یکی دیگر از اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت گفت: ترافیک از دغدغه های مردم است و بهترین طرحهای ترافیکی را می توانیم از مابین سخنان و انتقادات مردم به دست آوریم.

محمد حسن علیپور افزود: متاسفانه مشکلات ترافیکی رشت فراوان است و در بخش هایی همچون سرعت گیرها و…. با گرفتاریهای فراوانی مواجه هستیم.

حجت جذب یکی دیگر از اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک ‌شورای رشت نیز اظهار کرد: در شرایطی مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی دعوت می کنیم که تنها ۳۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: شهر رشت با مشکلات ترافیکی متعددی مواجه است که از آن جمله می توان به حضور خودروهای شخصی که همه روزه از سمت شهرهای دیگر به منظور مسافرکشی وارد رشت می شوند اشاره کرد.

جذب بیان کرد: نباید اجازه بدهیم چهار سال دیگر از عمر شورا بگذرد و باز هم شاهد مشکلات ترافیکی و نارضایتی ها وجود داشته باشد.

عاقل منش عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت خواستار پیگیری مصوبه طرح جامع ترافیک رشت شد و گفت: کمیسیون ترافیک شورا در اعتراض به مصوبه طرح جامع ترافیک مبنی بر حذف انبوه بر برای رشت طی ده سال آینده باید اعتراض نماید و این مهم را از طریق مراجع ذیصلاح بررسی کند.

وی افزود: باید با کمال قدرت و هدفمند برنامه های ترافیکی رشت را بررسی و به سرانجام برسانیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت گفت: واحد مطالعات ترافیک شهرداری رشت باید هر چه سریعتر گزارش خود را در خصوص طرح های ترافیکی به کمیسیون ارائه کند.

اسماعیل حاجی پور در خاتمه با اشاره به مشکل نورپردازی پیاده راه فرهنگی رشت گفت: باید هر چه سریعتر تکلیف نورپردازی در پیاده راه مشخص شود و همچنین رنگ آمیزی این بخش نیز نیازمند بازنگری و تغییر است.

Share