مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان خبر داد:

تخصیص بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های اقتصادی گیلان

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری گیلان از تخصیص ۲۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال برای رونق تولید پایدار، پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای طرح های اقتصادی و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرح های روستایی استان اختصاص یافته است.

آرش فرزام صفت روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در فرمانداری آستارا افزود: فرمانداران شهرستان های گیلان با ارائه طرح های خود نسبت به جذب اعتبارهای حوزه های مدیریتی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای توسعه کسب و کار خرد در قالب مشاغل خانگی کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی مصوب شده و تا پایان سال جاری، سهم شهرستان ها اختصاص خواهد یافت.
فرماندار آستارا نیز در این نشست گفت: توسعه طرح های اقتصادی این شهرستان به لحاظ موقعیت تجاری و مرزی آن ضروری است.

یونس رنجکش افزود: مشکلات زیادی در حوزه اقتصاد آستارا وجود دارد و فعال نبودن بسیاری از واحدهای شهرک صنعتی این شهرستان از آن جمله است.

وی تسهیلات ارزان قیمت، سرمایه در گردش و تسریع پرداخت آنها توسط بانک های عامل را از خواسته های تولیدکنندگان و فعالان حوزه اقتصادی آستارا اعلام کرد.

رنجکش با بیان اینکه مقدمات دومین سفر استاندار گیلان به شهرستان آستارا از یک ماه پیش برنامه‌ریزی شده و در این سفر حدود ۲۵ مدیرکل و مدیرعامل استاندار را همراهی می کردند، افزود: در قالب این سفر نقاط ضعف و قوت شهرستان آستارا پس از بازدیدهای میدانی جهت بررسی به کارگروه‌های ویژه استانی و شهرستانی ارجاع داده شدند.

نشست هم اندیشی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مسئولان آستارا در فرمانداری این شهرستان از صبح امروز (پنجشنبه) با حضور استاندار گیلان آغاز شده و مسائل و مشکلات آستارا و راهکارهای رفع آنها بررسی می شود.

Share