دلخوش در همایش تخصصی توسعه

اصلا قرار نبود به همه یارانه داده شود | هر سه قوه جایگاه پژوهش را نمی‌دانند

نماینده مردم صومعه سرا در بیست و نهمین همایش تخصصی توسعه با موضوع تببین رویکردها و نقش پروهش و آینده نگری در توسعه کشور اظهار کرد: برای امر پژوهش باید یک قانون نوشته شود و شورای پژوهش تشکیل دهیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدکاظم دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پژوهش بایدها و نبایدهای یک کار است و باید در تصمیم گیری‌ها اثر گذار باشد، افزود: در کشورمان در بخش های مدیریتی و پژوهشی پسرفت داشته ایم.

این نماینده با بیا اینکه انتخاب مدیران براساس شایسته سالاری صورت نمی‌گیرد، گفت: مدیرانی وارد عرصه می‌شود که پژوهش را نمی‌شناسند. در جایگاهی که پژوهشگر قرار میگرد باید دید ایا انتخاب درست انجام گرفته است یا خیر؟

دلخوش با بیان اینکه در مورد هدفمندی یارانه‌ها ۳۶۰ جلسه گذاشته شد، افزود: قانون نوشته و اجرا شد اما با لابی‌گریها قانون را خراب کردد. در ماده ۱۰ قانون هدفمند کردن یارانه اصلا قرار نبود به همه یارانه اختصاص داده شود.

نماینده صومعه سرا به لایحه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده بسیار خوب نوشته شده است اما در اجرا به آن صورت که نوشته شد عمل نشد.

وی با انتقاد از برخی نمایندگان گفت: بعضا کسانی وارد مجلس شده اند که به اندازه یک آبدارچی متوجه نمی‌شوند.

دلخوش با انتقاد از عملکرد مسئولان در بخش پژوهشی اظهار کرد: سه قوه جایگاه پژوهش را نمی‌دانند و حتی بخش خصوصی هم این امر مهم را درک نکرده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس اظهار کرد: برای امر پژوهش باید یک قانون نوشته شود و شورای پژوهش تشکیل دهیم.

 

Share