استاندار در دیدار با علمای اهل تسنن و تشیع

ارتکاب جرم معلول برخی ناکارآمدی‌هاست | برخورد با متخلفان فضایی برای اثبات اقتدارمان نباشد

سالاری ارتکاب جرم و تخلف در جامعه را معلول برخی ناکارآمدی‌ها دانست و اظهار داشت: اگر پس از مهارت آموزی و بهبود شرایط زندگی مردم، کسی مرتکب تخلفی شود باید با او برخورد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در آستانه‌ی هفته‌ی وحدت در نشست صمیمی با علمای اهل تسنن و تشیع گفت: وحدت میان اهل تشیع و تسنن گیلان مثال زدنی است.

دکتر مصطفی سالاری در این نشست با تبریک هفته‌ی وحدت افزود: وحدتی که بین شیعه و سنی در استان گیلان وجود دارد مثال زدنی است و این موضوع در پیوندهای بین آنان در ۳ شهرستان آستارا، تالش و رضوانشهر به خوبی مشهود است.

وی به عوامل وحدت را بسیار متعدد دانست و خاطر نشان کرد: کتاب آسمانی قرآن، قبله، پیامبر و احکام مشترک بین مذاهب شیعه و سنی از عوامل وحدت هستند که به درستی در بین این مذاهب در حال اجرا است.

نماینده عالی دولت در گیلان وجود منافع مشترک ملی و مسائل استانی را از عوامل وحدت ملی بین شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: مهمترین موضوع در حال حاضر معیشت و اشتغال مردم است که از حکومت دینی انتظار می‌رود برای آن گام‌های اساسی و جدی بردارد.

وی بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها را ناشی از بیکاری دانست و افزود: حل مشکل بیکاری زمینه تبلیغ و اجرای تکالیف دینی را نیز هموار می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در رفع مشکل اشتغال علاوه بر دولت همه‌ی اقشار جامعه وظیفه دارند افزود: کلام علما در بین مردم نافذ است و می‌توان از آن برای فرهنگ سازی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام برای زندگی دنیوی و اخروی مردم برنامه دارد خاطر نشان کرد: باید تلاش شود تا لوازم و زمینه‌ی اجرای این برنامه‌ها را فراهم کنیم.

دکتر سالاری گفت: اگر اجرای این برنامه‌ها در بهبود معیشت و زندگی مردم تأثیر نداشته باشد قطعاً برداشت‌های متفاوت مجریان تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بهبود معیشت مردم باید فضا امن و آرام باشد افزود: هر فردی که فضا را برای اشتغال، سرمایه گذاری و کسب و کار نا امن کند ضربه ی بزرگی به جامعه، کشور و استان زده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای گشایش کارهای مردم باید همه سهیم باشند اظهار داشت: در این مسیر باید با درست اندیشیدن و کنار گذاشتن منافع گروهی و طیف بندی به فکر بهبود معیشت و رفع مشکلات مردم باشیم.

سالاری ارتکاب جرم و تخلف در جامعه را معلول برخی ناکارآمدی‌ها دانست و اظهار داشت: اگر پس از مهارت آموزی و بهبود شرایط زندگی مردم، کسی مرتکب تخلفی شود باید با او برخورد کرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود برخورد با متخلفان فضایی برای اثبات اقتدارمان نباشد و در صورت مشاهده‌ی تخلف حریم فرد را حفظ کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه علما در جاهایی که مرتبط با منافع عمومی مردم است حتماً تذکر دهند گفت: هر اقدامی که با خلوص نیت و در راستای منافع مردم باشد قطعاً به نتیجه می رسد و خداوند نیز کمک خواهد کرد.

وی از آغاز سفرهای شهرستانی خود طی هفته جاری خبر داد افزود: پنج شنبه این هفته به منظور بررسی مسائل و مشکلات مردم از زبان خودشان و حضور در جمع اقشار مختلف به شهرستان آستارا سفر خواهم کرد.

در این نشست صمیمی برخی از علمای اهل تسنن و تشیع به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

Share