قسمت دوم

قراردادهای عجیب علوم پزشکی گیلان؛ از مشاور ۹ میلیونی تا ۹۰۰میلیونی+ اسناد

در قسمت دوم، اسناد قرارداد مشاوره میلیاردی منتشر می‌شود که در آن دانشگاه علوم پزشکی از شرکتی به عنوان مشاور استفاده می‌کند که در نوع خود بسیار جالب است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چند روز پیش خبری منتشر شد که حکایت از انعقاد قرارداد فی مابین این دانشگاه با جواد احمدی، مشاور اجرایی و حقوقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشت. مبلغ حق‌المشاوره در این قرارداد ماهیانه ۸۵میلیون ریال در نظر گرفته شده بود!
در قسمت دوم، اسناد قرارداد مشاوره میلیاردی منتشر می‌شود که در آن دانشگاه علوم پزشکی از شرکتی به عنوان مشاور استفاده می‌کند که در نوع خود بسیار جالب است!
بر اساس آن چه در موضوع قرارداد آمده، این شرکت می‌بایست در قبال دریافت مبلغ ناقابل تقریبی ۹۰۰میلیون تومانی به ارائه خدمات تخصصی مشاوره مدیریت به منظور تهیه گزارش امکان سنجی احداث مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی ۱۰۰۰ تختخوابی رشت به منظور ارائه به بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا بپردازد! یعنی این شرکت باید برای تهیه یک گزارش به ارائه مشاوره بپردازد و در قبال آن تقریبا ۹۰۰ میلیون تومان دریافت کند!
باید از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرسید فرآیند انتخاب این شرکت به عنوان مشاور به چه صورت بوده است؟ آیا انتخاب بر اساس مناقصه بوده است؟ اگر بوده، اسناد آن در کدام روزنامه کثیر الانتشار به چاپ رسیده است؟
عجیب‌ترین بند قرارداد اینکه مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان بلافاصله بعد از انعقاد قرارداد به شرکت مشاور در صورت درخواستِ شرکت!! پرداخت خواهد شد! با جستجوی ساده‌ای در اینترنت می‌توان به اطلاعات جالبی از این شرکت مشاور دست یافت. مثلا اینکه این شرکت در مشهد به ثبت رسیده است و مرکز اصلی آن هم در مشهد است! آیا در گیلان هیچ شرکت بومی توانایی ارائه چنین خدمات مشاوره‌ای را به دانشگاه علوم پزشکی گیلان نداشته است؟!
در پایان باید گفت دانشگاه علوم پزشکی گیلان مدت هاست که با معوقات کارکنان خود دست و پنجه نرم می‌کند تا آن جا که چندی پیش معاون این دانشگاه معوقات کارانه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی گیلان را ۱۴۰ میلیارد تومان دانسته بود. در مقابل این حجم بدهی، انعقاد قراردادهای این چنین و هزینه کرد مبالغی که می‌تواند صرف پرداخت معوقه بسیاری از کارکنان این دانشگاه شود، لازم و ضروری است؟

Share