افتخاری در جلسه هم اندیشی با شوراها و دهیاران بخش مرکزی

بستر رودخانه‌ها نا امن شده‌ است | فومن نیازمند مدیریت صحیح شهری و روستایی است

این نماینده با بیان براینکه ما باید افق دید را به سمت توسعه ببریم، افزود: فومن نیازمند مدیریت صحیح شهری و روستایی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی افتخاری پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی با شوراها و دهیاران بخش مرکزی فومن با بیان اینکه توجه به حوزه اقتصاد مقاومتی، کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و عمرانی از دغدغه های مهم ما در پذیرش مسئولیت بود، گفت: فومن‌ نیازمند افزایش زیر ساخت‌های عمرانی است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی حوزه گردشگری و شهرک‌های صنعتی را فرصت مناسبی برای رشد اقتصادی دانست و افزود: شهرک‌های صنعتی می‌توانند اشتغال‌زا باشند.

وی خواستار برطرف شدن موانع تولید در شهرک‌های صنعتی شد و ادامه داد: حمایت از تولید، حمایت از اشتغال است.

افتخاری با تاکید براینکه مردم نیازمند درآمد و نشاط اجتماعی هستند، متذکرشد: حل مشکلات شهرستان نیازمند همت فرماندار و دیگر مسئولان است و همه باید مسایل بیهوده را کنار بگذاریم.

وی با تاکید براینکه ما دیگر باید در سخنرانی رعایت کنیم تا از کلمات ما کوه نسازند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید مشکلات را با مردم و جوانان تحصیل کرده‌های منطقه درمیان بگذارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه هیچکس دانای مطلق نیست و همه نیازمند مشاور هستیم، گفت: مدیران باید نظرات صاحب نظران را بشنوند.

این نماینده با بیان براینکه ما باید افق دید را به سمت توسعه ببریم، افزود: فومن نیازمند مدیریت صحیح شهری و روستایی است.

 افتخاری با یادآوری اینکه مسئولان باید همه مردم و مناطق شهرستان را به یک چشم ببینند، اضافه کرد: همه ما مسافر کشتی خدمت به مردم هستیم.

وی بی‌تفاوتی مسئولان را مهم‌ترین آسیب خدمت رسانی به مردم دانست و ادامه داد: دوگانگی در هدف، موجب پیشرفت نخواهد شد.

افتخاری با تاکید براینکه اگر شوراها نیاز به کمک کشوری دارند بنده در خدمتشان هستم، ادامه داد: محیط زیست فومن دارای وضعیت خوبی نیست.

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه وضعیت پسماند در آینده‌ای نزدیک آب‌های زیر زمینی منطقه را سمی خواهد کرد، گفت: ترافیک شهری نیز یکی دیگر از مشکلات شهرستان است که باید بررسی شود.

 افتخاری توجه به قانون و وظایف شهروندی را موجب پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: معماری شهرستان بدون توجه مسئولان، سنت منطقه را برهم زده است.

وی با بیان اینکه حوزه معماری و ساخت و ساز باید منطبق با فرهنگ اصیل گیلانی و ایرانی اسلامی باشد، متذکرشد: تهاجم فرهنگی در معماری اثرات مثبتی ندارد.

افتخاری با تاکید براینکه درآمدهای پایدار باید تحقق پیدا کند، افزود: بنده از سوی کمیسیون عمران، عضو درآمدهای پایدار شهرداری‌های کشور شده‌ام و در حال تصویب طرح ۲۶ ماده‌ای هستیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس تصریح کرد: شهرداری‌ها باید با حفظ قانون و ضوابط به درآمد پایدار برسند.

افتخاری با تصریح براینکه همه باید بدانند که ما چه بیمارستانی را در فومن تحویل گرفته و اکنون با چه وضعیتی روبرو هستیم، ادامه داد: باید به انتقادهای حوزه بهداشت و درمان رسیدگی شود اما برای حرکت به سمت توسعه نباید فقط نقاط ضعف را دید.

افتخاری با تصریح براینکه ما منکر وجود ضعف بیمارستان فومن نیستیم، اضافه کرد: نباید فضای یاس و نا امیدی در بین بیماران ایجاد شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه فضا‌ و امکانات ورزشی را باید برای مناطق مختلف فومن ایجاد کرد، افزود: همه توانمان را برای حل مشکلات جاده‌ای شهرستان خواهیم گذاشت.

وی با یادآوری اینکه دیگر مثل گذشته نیست که بتوانیم از رودخانه‌های فومن برای ساختمان‌های کاسپین انزلی مصالح ببریم، افزود: روی هر پلی که رد می‌شوم یاد پل کلفت می‌افتم.

به گزارش دیارمیرزا، افتخاری با بیان اینکه اگر پیچ مسیر را برمیداشتند، این مشکل برای «کلفت» پیش نمی آمد، خاطرنشان کرد: باید جلو مشکلات آینده پل کلفت فومن گرفته شود.

وی یکی از مشکلات حوزه عمران را تهیه معدن مصالح دانست و ادامه داد: بستر رودخانه‌ها بر اثر برداشت بی‌رویه برای مردم نا امن شده‌اند.

افتخاری با تصریح براینکه اهالی و مسئولان روستا باید در حوزه راهسازی در روستاها همکاری کنند، افزود: برخی برای بازگشایی راه روستایی هنوز حاضر نیستند یک مقدار از زمین حاشیه جاده بگذرند تا راه امنی ساخته شود.

وی با تصریح براینکه پس از انجام اقدامات، گزارش‌ها را به مردم انتقال خواهیم داد، گفت: به دنبال ادامه طرح مهندس میرزایی نماینده اسبق شهرستان برای اشتغال زایی در فومن و شفت هستیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه روستاها باید بتوانند در اشتغالزایی و تولید خودکفا شوند، افزود: در خصوص ایجاد اشتغالزایی خانگی و روستایی، در حال رایزنی هستیم.

Share