مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست گیلان خبر داد:

احداث سد لاسک شفت در گروه جلسه کمیته ملی تصمیم‌گیری

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست گیلان از ارجاع پرونده سد لاسک شفت به کمیته ملی تصمیم‌گیری خبر داد و گفت: اجرا و یا عدم اجرای سد لاسک نهایتاً تا هفته بعد تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، قربانعلی محمدپور ادر تشریح آخرین جزئیات سد لاستیکی لاسک شهرستان شفت اظهار کرد: گزارش‌های نهایی مربوط به سد لاسک از استان جمع‌بندی و به تهران فرستاده‌شده است.

وی در ادامه افزود: همه مزایا و معایب سد لاسک در جمع‌بندی نهایی گزارش محیط‌زیست موجود است و به سمع و نظر مسئولان کشوری ارجاع داده‌شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست گیلان بابیان اینکه اداره کل در رابطه با سد لاسک تصمیم گیر نهایی نیست، گفت: آخرین تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با سد لاسک در کمیته ملی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی از مطالعه بر روی سد لاسک با حضور دانشگاهیان و کارشناسان سازه در محل اجرای پروژه خبر داد و گفت: سیاست کلی سازمان حفاظت از محیط‌زیست در دست گرفتن پرونده سد لاسک توسط گروهی از کارشناسان و دانشگاهیان از دانشگاه شهید بهشتی و انجمن تونل سازان ایران است.

محمد پور با اعلام اینکه احتمالاً گروه مذکور از محل احداث سد یک بررسی میدانی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: نهایتاً ظرف هفته آینده گزارش نهایی در جهت اجرا و یا عدم اجرای سد لاسک اعلام خواهد شد.

مدیرکل محیط‌زیست گیلان با تأکید بر اینکه اداره کل تنها در تصمیم سازی کمک می‌کند، افزود: اداره کل محیط‌زیست گیلان منحصراً در تدوین مزایا و معایب سد لاسک مطالعاتی داشته و یقیناً در بحث سدسازی که مسئله بسیار مهمی است دستگاه محیط‌زیست و سایر دستگاه‌های متناظر در شهرستان تصمیم‌گیرنده نیستند اما گزارش‌های ما می‌توانند در تصمیم سازی‌ها مورداستفاده قرار بگیرد.

Share