امام جمعه لنگرود

آقازاده‌ها به مملکت گند زده‌اند | در کجا نزدیک منازل مسکونی دپوی موقت زباله احداث می‌کنند؟

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه یکی از چالش های امروز کشور ما پدیده آقازادگی است، یادآور شد: همان کسانی که از این عنوان سواستفاده میکنند و با لایه کشیدن در اتوبان اقتصاد و سیاست به مملکت گند زده اند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سلیمانی در خطبههای نماز جمعه لنگرود با تاکید بر صبر به گناه گفت: جزاءِ صبر بر گناه سه برابر جزاءِ صبر بر مصیبت و طاعت است. انسان به راحتی دنبال واجبات میرود اما کسی که تصمیم صبر بر گناه بگیرد ملزم پایداری و مقاومت است و اینجاست که آدم گاهی سست میشود و به بن بست میرسد.

امام جمعه لنگرود تصریح کرد: یکی از اشکالات ما این است که گناه را در زندگی خودمان به صغیره و کبیره تقسیم کردیم، اما انسانی که بخواهد در مسیر نور الهی حرکت کند هیچگاه صغیره و کبیره را برای خودش به حساب نمیاورد.

سلیمانی با اشاره به اهمیت اربعین حسینی گفت: اربعین عیار اعتقادات و ایمان انسان را قوی میکند و همچنین نقش بزرگی در معرفی حسینی که میزان ایمان ماست دارد. اگر اربعین و این راهپیمایی نباشد مردم چگونه میخواهند حسین را بشناسند و این اربعین است که نقش مهمی در حسین شناسی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شخصیت والای آقاسید مصطفی خمینی گفت: یکی از جملات قابل تامل رهبر انقلاب در خصوص این شخصیت بزرگوار این جمله بود: «آقازاده ای که آقازادگی نداشت». ساده زیستی به دور از تجمل از خصوصیات فرزند مرجع بزرگواری بود که میتوانست خودی نشان بدهد اما از این آقازادگی استفاده نکرد.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه یکی از چالش های امروز کشور ما پدیده آقازادگی است، یادآور شد: همان کسانی که از این عنوان سواستفاده میکنند و با لایه کشیدن در اتوبان اقتصاد و سیاست به مملکت گند زده اند. اینها همانند موریانه با چنگ زدن به گلوگاه های اقتصادی و سیاسی کشور و با رانت، پارتی و عنوان آقازادگی و با استفاده از سهمیه ها اقتصاد مملکت را بیچاره می‌کنند.

سلیمانی افزود: عده ای میگویند این ها هم آدم اند ولی من میگویم بچه های مردم هم آدم اند، چرا آنها نتوانند از این فرصت ها استفاده کنند.

وی در جواب این سوال که چرا در کشور شاهد فرارمغزها هستیم، گفت: رهبر انقلاب فرمودند اقتصاد ما باید اقتصاد امنی باشد و یکی از چالش های اقتصاد امن نفت محوریست و یکی دیگه از این چالش ها این است که دست های پنهان در بازار از آستین این آقازاده ها بیرون بیاید. همان آقازاده هایی که اجازه جولان به جوانانی که فکر تولید و ایده اقتصاد مقاومتی دارند نمی‌دهند.

امام جمعه لنگرود در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: اروپا درمورد توان موشکی و نظامی جمهوری اسلامی با آمریکا مشترک است و این ها بدشان نمی آید از آب گل آلودی که ترامپ ایجاد کرده ماهی بگیرند و باج خواهی کنند.

وی با اشاره به اینکه اروپا نقش پلیس خوب را بازی میکند، گفت: خواهش من از دولت این است که اروپا را با آمریکا یک کاسه بداند و به اروپا دل نبندد.

در کجا نزدیک منازل مسکونی دپوی موقت زباله احداث می‌کنند؟

سلیمانی در ادامه به مشکلات لنگرود نیز اشاره کرد و با اشاره به دپوی موقت زباله های شهری و بوی بدی که برای مردم لنگرود و ساکنین مسکن مهر بهمراه داشته است، گفت: این کار از ابتدا اشتباه بود و وقفه بوجود آمده در حمل زباله های آنجا باعث این مشکل و بوی بد برای مردم شده است.

امام جمعه لنگرود ادامه داد: در پارک با هزینه های میلیاردی دهکده سلامت ساخته شد ولی مگر میشود با این بوی گند زباله ها در آنجا به سلامتی دست یافت؟ در کجا نزدیک منازل مسکونی دپوی موقت زباله احداث می‌کنند؟

سلیمانی ضمن در خواست از مسئولین در خصوص جا به جایی زباله ها اظهار داشت: خواهش من از مسئولین این است که هرچه زودتر با تهیه ماشین آلات این زباله ها را به جایی خارج از شهر انتقال دهید تا به سلامت مردم آسیب نرساند.

Share