در مسابقات انگلیس

ورزشکار گیلانی قهرمان مسابقات پارا تکواندو جهان شد

مهدی پور رهنما ورزشکار اهل بندرانزلی عنوان قهرمانی و مدال طلای هفتمین دوره مسابقات پارا تکواندو جهان را کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس هیات تکواندو استان گیلان اظهار کرد: مهدی پور رهنما ورزشکار شایسته گیلانی توانست با غلبه بر تمامی رقبای خود، مقام قهرمانی رقابتهای پاراتکواندو جهان را در انگلیس کسب کند.
محسن سترگی افزود: این ورزشکار شایسته گیلانی علاوه بر کسب مقام قهرمانی جهان ، عنوان فنی ترین تکواندوکار این دوره از رقابتها را نیز به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: مهدی پوررهنما در جریان رقابتهای جهانی در وزن ۷۵- کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت در اولین دیدار ایلیا ویلکوف از روسیه را با نتیجه ۳۰ بر هشت شکست داد.
وی بیان کرد: این تکواندوکار شایسته ایران سپس برابر گابریل گاراگارزا اسپانیایی قرار گرفت و تا پایان راند نخست هفت بر صفر از حریفش جلو بود که با انصراف نماینده اسپانیا ، پیروز و راهی مرحله بعد شد.
وی اضافه کرد: پوررهنما در سومین مبارزه به مصاف ولادیمیر فئوفانو از روسیه رفت و ۲۳ بر ۱۰ او را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد و در فینال نیز مگمدزاگیر ایسالدیبیروف از روسیه را با نتیجه ۲۸ بر ۱۷ مغلوب خویش ساخت و با کسب مدال طلا ۱۰۰ امتیاز به رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد.
رئیس هیات تکواندو استان گیلان خاطرنشان کرد: هفتمین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی جهان با حضور ۲۵۷ تکواندوکار از ۵۹ کشور در سالن کاپرباکس آرنا لندن برگزار شد که به نفرات اول ۱۰۰ امتیاز، نفرات دوم ۶۰ امتیاز و نفرات سوم ۳۶ امتیاز در راستای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلق می‌گیرد.
مهدی پوررهنما متولد سال ۱۳۷۴ است . وی از سن هفت سالگی زیر نظر غلامحسن خداپرستی در رشته تکواندو مشغول به فعالیت شد و تاکنون افتخارات بسیاری را کسب کرد.
مدال طلای جهانی امریکای جنوبی سال ۱۳۹۱ ، طلا جهانی روسیه سال ۱۳۹۳ ،طلای تکواندو آسیا چین تایپه ، نقره تکواندو جهانی ۱۳۸۹ ، برنز مسابقات باکو سال ۱۳۸۸ مدال طلای پارا تکواندو آسیا در کره جنوبی و مدال طلای پارا تکواندو آسیا در فیلیپین از جمله افتخارات کسب شده توسط این ورزشکار گیلانی است.

Share