حجت الاسلام ابراهیم زاده در مسجد روستای کلده بالا:

مومن هرگز در هنگام عصبانیت تصمیم نمی‌گیرد | دروغ‌گویان هرگز همراه کاروان حق‌خواهان نخواهند شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه مراسمات مذهبی، اطعام و نذری از سوی اهالی در ایام ماه محرم و صفر در روستای کلده بالا برگزار می شود، افزود: اهالی محترم کلده همیشه در برگزاری مراسم های بزرگ مذهبی و یاری رسانی به مردم پیش قدم هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیم زاده در مسجد ولیعصر(عج) روستای کلده بالا شهرستان فومن با بیان اینکه مراسم سنتی عزاداری امام حسین(ع) بیش از یک قرن است که در این روستا برگزار می شود، گفت: مردم روستای کلده، مردم دیندار و ولایتمداری هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه مراسمات مذهبی، اطعام و نذری از سوی اهالی در ایام ماه محرم و صفر در روستای کلده بالا برگزار می شود، افزود: اهالی محترم کلده همیشه در برگزاری مراسم های بزرگ مذهبی و یاری رسانی به مردم پیش قدم هستند.

وی با یادآوری اینکه مسجد این روستا پذیرای مهمانان زیادی از سطح شهرستان فومن و استان گیلان در ایام محرم و صفر است، خاطرنشان کرد: عشق به اهل بیت(ع) در جای جای شهرستان فومن جاری و ساری است.

این کارشناس مذهبی با تاکید براینکه اهالی روستای کلده طبق رسم قدیمی، در ایام سوگواری بصورت مجمع به عزاداران حسینی اطعام نذری می دهند، متذکرشد: عشق به حسین(ع) ایران اسلامی را بیمه کرده است.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه خبرنگاران جایگاه ویژه ای در جامعه دارند، اضافه کرد: خبرنگاران گوش شنوا و چشم بینای جامعه هستند.

وی با تصریح براینکه شهرستان فومن دارای خبرنگاران متعهد و زبده ای است، ادامه داد: مسئولان باید جایگاه رفیع خبرنگاران را قدر بدانند و برای رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

این مسئول افزود: اگر خبرنگاران منصفانه اقدامات را نقد می کنند، برخی از مسئولان نباید اخم هایشان را در هم فرو ببرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی شجاعت و ایمان الهی را از ویژگی های مهم مومنان دانست و گفت: انسان باید برای مقابله با منکرات و بدی ها شجاعت داشته باشد.

وی صداقت را یکی دیگر از صفت های ارزشمند انسان های مومن عنوان کرد و افزود: شجاعت هرگز به معنای گستاخی نبوده و این صفت باید همراه با صداقت و ایمان باشد.

این مسئول دروغگویی، افترا و غیبت را صفت ترسویان بیان کرد و ادامه داد: صداقت باید در اقدامات مومنان مشهود باشد.

 ابراهیم زاده با یادآوری اینکه قلب دروغ گویان و دورویان هیچگاه با حق و حق خواهان همراه نخواهد شد، ادامه داد: کوفیان نیز در صحرای کربلا شجاعت، صداقت و ایمان را زیر پا گذاشته بودند.

وی با تصریح براینکه مومن نباید اسیر زمزمه های نفس اماره شود، گفت: شخص مومن هرگز در هنگام عصبانیت و از روی نادانی تصمیم نمی گیرد.

این مسئول واقعه عاشورا را بهترین الگو برای مومنان دانست و اضافه کرد: پرداختن به داستان زندگی ائمه اطهار و تفکر در سیره اهل بیت(ع) مومنان را عاقبت به خیر می کند.

وی با تاکید براینکه پیروز شدگان عرصه های مختلف نباید بازنده ها را کنار بزنند، افزود: بد خلقی و اقدام عجولانه از مرام مسلمین حقیقی به دور است.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه برخی ها بجای اینکه برای زندگی خودشان نگران باشند دنبال تصمیم گیری برای شهر و مردم هستند، خاطرنشان کرد: فرد شجاع کسی است که در مسیرهای زندگی به گناه و بداخلاقی آلوده نشود.

وی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را دو وجود ارزشمند و شجاع در تاریخ اسلام دانست و گفت: حضرت زینب(س) شجاعانه فرهنگ بی نظیر عاشورا را به گوش جهانیان رساند.

Share