امام جمعه لنگرود

اگر معضل آبگرفتگی لنگرود راه حلی ندارد مسئولین بگویند تا ما مردم خودمان کاری کنیم!

سیلمانی در خصوص بارندگی های لنگرود و آبگرفتی شهر ضمن تشکر از مسئولین لنگرود گفت: اگر حل این مشکل راهی ندارد مسئولین بگویند تا ما مردم خودمان کاری کنیم و چاره ای بیاندیشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه لنگرود در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه آدمی که برای آخرت خرید و فروش میکند و برای آخرت خود حیات جاودانه آماده میکند آدم تنبل و سستی نیست، اظهار کرد: پر حسرت ترین آدم ها کسانی هستند که در آخرت و در پرونده اعمالشان روزهای نورانی وجود ندارد.

سلیمانی با تاکید بر لزوم تربیت صحیح فرزندان اظهار کرد: آیا ما برای اخرت فرزندانمان کاری کردیم یا فقط برایشان کلاس زبان خوب، بهترین رایانه ها و بهترین تخت ها را انتخاب کردیم. آیا ما برای حفظ قرآن، نماز جمعه و جماعت و برای اینکه دست فرزندانمان را در دست یک عالم ربانی بگذاریم کاری کردیم؟

وی با توصیف طرز تفکر و موضع سیاسی یزید بن زیاد گفت: یزید باعث جرقه ای بود که در دل حُر زده شد و این جرقه بود که باعث شد حُر کمی فکر کند که برای چه کسی آب را بسته است.

امام جمعه لنگرود ضمن بیان اینکه امروزه شبکه ها و سایت ها سعی در حذف جاذبه های اهل بیت دارند، نقش اصلی جوانان در هجمه به دشمن را یاری علمی دانست.

سیلمانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برجام یادآور شد: با کارهایی که آمریکا با برجام انجام داد و تحریم هایی که انگاشت بیشتر از این انتظار نمیرود که آنها از برجام خارج شوند ولی یک عده هنوز به امید برجام هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند که ذات آمریکا تغییر نخواهد کرد. آمریکا نمیتواند یک کشور مستقل را تحمل کند. چگونه ممکن است یک کشوری که ذاتش خراب است با شما راه بیاید. امریکا هرچقدر هم پای میز مذاکرات بیاید نقش مخرب بودنش بیشتر خواهد شد.

 امام جمعه لنگرود با بیان اینکه به عقیده بنده برجام نه جام زهر است و نه فتح الفتوح، تصریح کرد: اشکالاتی بوده ولی اگر انجام میشد ما گام های بزرگ و رو به رشدی را می‌توانستیم برداریم همانطور که با برداشته شدن اندک تحریم ها ما در بعضی زمینه ها پیشرفت کردیم، اما آمریکا بیشتر از این اجازه نخواهد داد و کشورهای غربی را دور خواهد زد.

سلیمانی ضمن درخواست از مسئولین به شروع غنی سازی گفت: ما آغازگر نقض برجام نخواهیم بود ولی اگر آمریکا بخواهد همان روند قبل مذاکرات را انجام دهد بهتر است ما غنی سازی را آغاز کنیم.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته نیروی انتظامی گفت: اساسی ترین کار نیروی انتظامی حفظ امنیت است.

امام جمعه لنگرود با تاکید بر اجرای قانون و برقراری عدالت گفت: شرط محبوبیت نیروی انتظامی در میان مردم به فرمایش امام و اجرای قاطعانه قانون است.

سلیمانی در خصوص تبرئه برخی نجومی بگیران نیز اظهار کرد: مگر رهبری یکی از مطالباتش در سال های اخیر این نبوده است که نجومی بگیران باید حق را برگردانند و تنبیه بشوند ایا این تبرئه شدن همان تنبیه است؟! وی از رئیس و دادستان دیوان محاسبات خواست تا با پاسخ به این سوالات جوابگوی مردم باشند که چطور میشود یک عده سواستفاده کنند و این پول هارا حق خودشان بدانند و در آخر تبرئه تنها مجازاتشان باشد.

وی در خصوص بارندگی های لنگرود و آبگرفتی شهر ضمن تشکر از مسئولین لنگرود گفت: اگر از همان ساعات ابتدایی مسئولین حضور فعال نداشتند معلوم نبود چه فاجعه ای رخ میداد. بیش از ۱۰۰ماشین شن از رودخانه ها برداشت شد تا از طغیان رود جلوگیری شود.

خطیب جمعه لنگرود افزود: باید در این خصوص چاره ای اندیشیده شود تا مردم از این معضل نجات پیدا کنند. اگر حل این مشکل راهی ندارد مسئولین بگویند تا ما مردم خودمان کاری کنیم و چاره ای بیاندیشیم.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه اقداماتی که از سوی شهردار، فرماندار و نماینده مجلس انجام شده کافی نیست، افزود: تنها بازدید و نگاه کردن مشکل را حل نخواهد کرد و باید چاره ای اندیشیده شود تا این مشکل حل شود.

Share