مدیر امور عشایری جهاد کشاورزی گیلان خبرداد

استقرار اداره امور عشایر در شهرستان تالش و تشکیل شرکتهای تعاونی عشایری

هادی زاده از استقرار اداره امور عشایر تا پایان مهر ماه در شهرستان تالش خبر داد و افزود: شرکتهای تعاونی عشایری تشکیل می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی گیلان صبح امروز در همایش روز روستا و عشایر شهرستان تالش گفت: فعالیت این معاونت از مهر ماه سال گذشته آغاز شده و در گیلان همزمان با روز روستا و عشایر یکساله شد.

فرامرز هادی زاده از مشکل تناقض آمارهای جمعیتی عشایر سخن گفت و تصریح کرد: طبق سرشماری سال ۱۳۸۷ تنها ۶۱۹ خانوار عشایری ثبت شده بود که با فعالیت این معاونت در گیلان، این آمار به ۵هزار و ۲۷۴ خانوار افزایش یافت.

وی همچنین از سرشماری عشایری در تیرماه سال آینده خبر داد و افزود: این سرشماری آمار واقعی جمعیت عشایر را مشخص خواهد کرد.

هادی زاده اعتبار سال گذشته این معاونت را ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: امسال به ۳ میلیارد تومان افزایش یافته است و همچنین منابع اعتباری مالی عشایری برای ۱۲ شهرستان تخصیص یافته که سهم شهرستان تالش با توجه به جمعیت آنها ۳۵ درصد است.

معاونت امور عشایر جهاد کشاورزی گیلان همچنین افزود: عشایر را بهترین کارآفرینان اقتصادی هستند که با خلاقیت، ریسک پذیری و حداقل امکانات اقدام به تولید مستمر می کنند.

وی با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک توسط خانوارهای عشایری با مشکل بازاریابی و فروش رو به روست اظهار کرد: انجام فعالیت های گردشگری می بایستی با تاکید بر صنایع دستی، محصولات تولید شده بومی و سودرسانی به عشایر صورت گیرد و مدیریت بومی در این حوزه اتفاق بیفتد.

هادی زاده همچنین از استقرار اداره امور عشایر تا پایان مهر ماه در شهرستان تالش خبر داد و با اعلام خبر تشکیل شرکتهای تعاونی عشایری گفت: این شرکت در شهرستانهای رضوانشهر و ماسال و شاندرمن تشکیل شده که صدور شناسنامه خانوارهای عشایری و سرشماری بر مبنای عضویت در این شرکت خواهد بود.

Share