بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی

آخرین وضعیت راه آهن رشت – قزوین | برای تکمیل کار بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است

ادمی اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه را بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل کل کار و راه اندازی کامل آن بالغ بر ۳۵۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در رأس هیاتی و با حضور، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان  و مهندس علی خاوری مدیر کل راه و شهرسازی از روند پیشرفت راه آهن رشت-قزوین بازدید کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جریان بازدید از این پروژه گفت: راه آهن رشت- قزوین یکی از مهم ترین وسخت ترین خط های ریلی کشور است که با حجم عملیاتی بالا در حال ساخت می باشد.

وی با اشاره به سخت گذر بودن بخشهایی از مسیر عبور راه اهن رشت- قزوین خاطر نشان کرد: از مجموع  ۱۶۴ کیلومتر این پروژه  ۲۸ کیلومتر آن از مسیر تونل وگالری و۸ کیلومتر آن از روی پل عبور می کند که از لحاظ حجم کاری جزو بزرگترین پروژه های ریلی کشور محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: حفاری تونلها زمانبر و پر ریزش بوده که در بسیاری از موارد ریزش ها قابل پیش بینی نبود که این امر سبب شد روند اجرای پروژه در بعضی از نقاط به کندی پیش رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: ۱۶ کیلومتر از زیر سازی طول پروژه باقی مانده است که حداکثر طی یکماه آینده ۱۲ کیلومتر آن اماده سازی می گردد و در بخش روسازی هم از ۳۴ کیلومتر باقی مانده طی یکماه اینده ۱۸ کیلومتر آن ریل گذاری می گردد.

دکتر خادمی اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه را بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل کل کار و راه اندازی کامل آن بالغ بر ۳۵۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه با اتمام این پروژه آخرین مسیر ریلی شمال به جنوب  متصل می گردد، تصریح کرد: با ادامه خط آهن قزوین-رشت به انزلی و آستارا یکی از مهم ترین پروژه های ریلی شمال به جنوب تکمیل می گردد که این امر می تواند در ترانزیت کالا و مسافر نقش بارزی ایفا نماید.

وی در پایان گفت: در حال حاضر تلاش می کنیم از محل تامین اعتبار خارجی یا صندوق ذخیره ارزی مابقی پروژه به سمت استارا را تکمیل تا انشاءالله شاهد اتصال کریدور شمال به جنوب باشیم

Share