نیکفر در حاشیه جشنواره برنج

واردات بی‌رویه برنج به‌علت بی‌قانونی‌ است | بسیاری از مواد خوراکی وارداتی استاندارد نیستند

نماینده مردم لاهیجان در مجلس با اشاره به اینکه روند بی‌رویه واردات برنج به‌علت بی‌قانونی‌های موجود است گفت: قدرت‌ها و دست‌های پشت پرده در واردات برنج به کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ذبیح الله نیک‌فر در دومین جشنواره کشوری برنج در سیاهکل اظهار داشت: عید غدیر مایه مباهات و خشنودی مسلمانان در تمام جهان است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از گندم مهمترین محصول غذایی در جهان برنج است بیان داشت: زحمات کشاورزان باید در این جشنواره‌ها معرفی شود و کشاورزان برای رسیدن به خودکفایی در تولید برنج تشویق شوند.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت برنج در جهان ۱۵۰ میلیون هکتار است عنوان داشت: ۴ درصد از سطح زیرکشت برنج جهان در کشور ایران قرار دارد و در این بین استان گیلان پس از استان مازندران دومین استان تولیدکننده برنج در کشور است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن مبحث مزیت نسبی اقتصادی در اقتصاد مقاومتی اعلام داشت: از جمله نقاطی که مزیت اقتصادی برای کاشت برنج دارد استان‌های شمال کشور است.

نیکفر با بیان اینکه سیاهکل ۴ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج دارد خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هکتار از شالیزارهای سیاهکل به‌دلیل عدم امکان تصحیح اراضی بدون کشت باقی مانده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لزوم فراهم کردن امکانات لازم برای کشت برنج بیان داشت: با پرداخت تسهیلات به کشاورزان می‌توان زمین‌های رها شده را زیر سطح کشت قرار داد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت تولید برنج در استان گیلان می‌توان از واردات برنج جلوگیری کرد عنوان داشت: قدم‌های موثری در راستای مکانیزه‌سازی تولید برنج در سال‌های گذشته برداشته شده است.

وی از جمله اثرات مصرف محصول برنج برای انسان را تامین انرژی زیاد در بدن بیان کرد و اظهار داشت: برنج فرایند پیری را کند می‌کند و منبع ویتامین B 1 است و سبوس آن روی سلامتی پوست انسان اثر دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به دیگر فواید برنج افزود: برنج سوخت و ساز بدن را زیاد می‌کند، سبب کاهش وزن می‌شود، به سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند و فواید زیاد دیگری برای بدن دارد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به ورود غذاهای غیراستاندارد به کشور گفت: بسیاری از مواد خوراکی وارد شده به کشور استاندارد نیستند و دارای انواع سموم هستند و فراوانی سرطان‌ها را در مردم ایران ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما باید محصولات کشاورزان ایرانی را در شبکه‌های تلویزیونی تبلیغ کند بیان داشت: محصولی که در کشور تولید می‌شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد و در برنامه‌های مختلف فرهنگی، محصولات تولید شده در کشور تبلیغ شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه روند بی‌رویه واردات برنج به‌علت بی‌قانونی‌های موجود است خاطرنشان کرد: قدرت‌ها و دست‌های پشت پرده در واردات برنج به کشور وجود دارد.

Share