حسن خسته بند در واکنش به دستور دولت

واردات برنج مورد تعقیب نمایندگان شمال است | اجازه ضرر به برنج‌کاران را نمی‌دهیم

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی موضوع واردات برنج را مسئله مشترک بین نمایندگان شمال کشور مطرح کرد و گفت: مافیای برنج ابزاری برای توجیه واردات در فصل برداشت محصول هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن خسته بند در گفت‌وگو با فارس مافیای برنج را ابزاری برای توجیه واردات برنج به کشور برشمرد و اظهار کرد: مافیای برنج از گذشته وجود داشتند و برنج در دستشان مانده و در تلاش هستند تا باوجود کارشناسان و افرادی که در دستگاه‌های کشور دارد بتوانند واردات برنج را توجیه کنند.

وی بابیان اینکه میزان تمایل مافیای برنج برای واردات در زمان برداشت محصول برنج بیشتر است، افزود: بدترین زمان واردات برنج زمانی است که کشاورز در حال برداشت محصول خود از سطح مزارع است و درعین‌حال بهترین زمان برای مافیای برنج نیز همین مقطع است تا بیایند دست به واردات برنج بزنند و پس‌ازاینکه واردات برنج انجام شد مفت از کشاورزان محصولاتشان را بخرند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: مافیای برنج پس از خرید مفتی محصول از کشاورزان در اواخر زمستان برنج‌های خود را از انبارها درمی‌آورند و به قیمت چند برابر می‌فروشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به رو شدن دست مافیای برنج در ادوار گذشته، مطرح کرد: این شگردی است که همه‌ساله مافیای برنج بکار می‌برند و در خیلی از مواقع با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی دستشان رو می‌شد و واردات برنج خنثی می‌شد.

خسته بند از اقدامات اولیه موردنیاز در خصوص مقابله با منع واردات برنج خبر داد و گفت: ادامه پیگیری‌ها در خصوص منع واردات برنج پس از تعطیلی مجلس در دستور کار نمایندگان شمال قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما دنبال این هستیم که موضوع واردات برنج با حساسیت بیشتری تعقیب شود گرچه اقدامات اولیه از سوی دستگاه‌های متولی انجام‌گرفته اما بازهم باید فشار نمایندگان و جدیت در امر بیشتر شود.

نماینده مردم انزلی در خانه ملت با هشدار به دولت مبنی بر جلوگیری از ورود برنج خارجی به کشور در زمان فصل برداشت، بیان کرد: تا هفته آینده باید نتیجه ملموسی در رابطه با واردات برنج حاصل شود و اگر اقدامات اولیه نتیجه‌بخش نبود یقیناً تدابیر دیگری را در رابطه با واردات برنج اتخاذ خواهیم کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه مسئله واردات برنج موضوع مشترک نمایندگان شمال کشور است، افزود: نمایندگان شمال کشور در رابطه با موضوع برنج همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند و حتماً موضوع برنج را مورد تعقیب خود قرار می‌دهند.

خسته بند با تأکید بر اینکه اجازه ضرر به برنج‌کاران را نمی‌دهیم، گفت: در سال جاری نیز نمایندگان مجلس از اهتمام ویژه‌ای نسبت به مقابله با واردات بی‌رویه برنج برخوردارند و مانع از منفعت‌طلبی مافیای برنج می‌شوند.

Share