مدیرعامل آبفار گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد

هزینه تمام شده هر مترمعکب آب شرب هزار تومان است | اجرای ۴۸ طرح در هفته دولت

رنجور با بیان اینکه برای هر متر معکب آب شرب ۱۰۰۰ تومان هزینه میشود گفت: از این رقم ۲۰۰ تومان آن را مشترکین پرداخت می‎کنند

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محبعلی رنجور مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان گیلان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: هدف از این نشست ارائه برنامه های انجام aده در هفته دولت است.

وی بابیان اینکه پروژهای آب و فاضلاب روستایی در دو مقطع زمانی اجرا میشود، افزود: عمده ترین پروژه های که برای ارائه خدمات انجام خواهد شد در ایام دهه فجر و هفته دولت است و امسال نیز پروژه ها با شعار تدبیر و امید برای تولید اشتغال بود.

رنجور با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب روستایی در سه بخش پروژه انجام شد، تصریح کرد: تامین آب شرب روستا، تصفیه فاضلاب روستایی و توسعه و بازسازی پروژه ها صورت گرفت.

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۲۶ روستا دارای آب شرب شدند، گفت: هزار و ۲۳۳ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در هفته دولت از آب شرب بهره‌مند شدند.

وی در مورد احداث تصفیه خانه روستایی گفت :۵ پروژه انجام شده که ۶ روستا را تحت پوشش قرار میدهد که شامل فاز اول امامزاده ابراهیم شفت، مبارک اباد شهر رشت، روستای ویرمونی آستارا، روستای پاشاکی لاهیجان و پروژه مسکن مهر استانه اشرفیه بود.

رنجور با اشاره به پروژه مبارک اباد شهر رشت اظهار کرد: این پروژه با توجه به تاثیر آن در جهت احیای تالاب انزلی انجام شد و برای اجرای آن برای اولین بار طرح نوین تصفیه فاضلاب تک خانوار انجام شد و جزو پروژه های نمونه کشوری قرار گرفت.

وی افزود: پروژهای تصفیه و توسعه فاضلاب روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ۵۸۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه طرح های فاضلاب و تصفیه در گیلان بسیار پر هزینه است گفت: پراکندگی خانوار ها در گیلان زیاد است و همین امر سبب هزینه بر بودن پروژه ها میشود.

وی در مورد عمر مفید تاسیسات روستاها نیز اظهار کرد: عمر متوسط تاسیسات بسیار کم است و خیلی زود مستهلک میشوند.

رنجبر با بیان اینکه اعتبارات در این حوزه محدود است گفت: ۱۵۵ کیلومتر بازسازی و ۱۱۷ کیلومتر توسعه شبکه در روستاها انجام دادیم و ۱۸ دهنه بهسازی چاه را و ۱۷۰ تن مواد گند زادایی خریداری کردیم و نیز ۴۵ مورد تابلو برق خریداری کردیم که این پروژه ها در ۱۶ شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان برای ۱۷۶۰ روستا در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال ۴۸ طرح برای جمعیت ۱۷هزار و ۳۰۰ نفر و با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان انجام شد.

مدیرعامل آبفار گیلان با اشاره به اینکه چالشهای که در حوزه آبرسانی روستا وجود دارد با کمک رسانه ها و اطلاع رسانی برطرف می‌شود، گفت: امیدوارم با همراهی اصحاب رسانه استان گیلان در این حوزه به حق خود برسد.

وی افزود: در ایام تعطیلات ۴۰ میلیون نفر گردشگر به این استان تردد می‌کنند و عمدتا وارد روستاها می‌شوند.

رنجور با بیان اینکه جمعیت ثابت فقط در اعتبار ملی لحاظ میشود یادآور شد: سهم اعتباری این جمعیت سر ریز شده و در اعتبارات دیده نمیشود که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای هر متر معکب آب شرب ۱۰۰۰ تومان هزینه میشود گفت: از این رقم ۲۰۰ تومان آن را مشترکین پرداخت می‎کنند و مابقی هزینه ای است که دولت پرداخت می‌کند.

مدیرعامل آبفار گیلان در پایان اظهار کرد: در سرشماری ۴۴۱ روستای بالای ۲۰هزار خانوار از آب شرب بهره مند هستند.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share