عضو شورای شهر لاهیجان:

عدم وجود خروجی مناسب فاضلاب شهری از عمده مشکلات آبگرفتگی معابر لاهیجان است

 آرمان پوریاسری اظهار داشت : پرسنل زحمتکش شهرداری به ویژه نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری با تمام وجود و با دل و جان در بحران زحمت کشیدند و حضور این عزیزان در جای جای شهر کاملاً مشهود بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آرمان پوریاسری عضو شورای شهر لاهیجان در ششمین جلسه شورای شهر، ضمن تبریک ولادت حضرت امام موسی کاظم باب الحوائج (ع) ، طی سخنانی با اشاره به بارندگی شدید اخیر، اظهار داشت : پرسنل زحمتکش شهرداری به ویژه نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری با تمام وجود و با دل و جان در بحران زحمت کشیدند و حضور این عزیزان در جای جای شهر کاملاً مشهود بود. وی از تلاش و زحمات ستاد مدیریت بحران ، فرماندار شهرستان لاهیجان، فرماندهی سپاه ، سرپرست و قائم مقام شهرداری لاهیجان ، مسئول و پرسنل زحمتکش آتش نشانی، خدمات شهری و امور اجرایی و کلیه ارگانهایی که در بحران آبگرفتگی به شهرداری یاری رساندند ،تشکر و قدردانی نمود.

مهندس آرمان پوریاسری عدم توجه به زیرساخت های شهری را از جمله مواردی که باعث آبگرفتگی معابر شد عنوان و افزود: زیرساخت های شهری ما بویژه در کوچه ها کاملاً سنتی است و در برخی نقاط هم که اقداماتی صورت گرفته ، متأسفانه جوابگوی نیازها آن منطقه نمی باشد.

وی با اشاره به مکاتبات مسئول ستاد بحران شهرداری در ارتباط با شناسایی و معرفی نقاط حادثه خیز در سطح شهر، از استاندار گیلان و فرماندار شهرستان لاهیجان تقاضا نمود با توجه به اینکه اجرای عملیات لوله گذاری و هدایت آبهای سطحی در این حجم برای شهرداری ممکن نبوده و سالها زمان خواهد برد، اعتباراتی از نهادهای مربوطه جذب تا حداقل انتظارات شهروندان که جلوگیری از ورود آبهای سطحی به منازل شان است، محقق شود.

وی گفت: با عنایت به در پیش بودن فصل زمستان و بارش های مداوم، شهرداری از هم اکنون اقدامات مورد نیاز را در جهت کاهش آبگرفتگی معابر انجام دهد.

مهندس آرمان پوریاسری مکانیزه نبودن سیستم اداری شهرداری را از عوامل مؤثر در عدم تحقق اهداف شهرداری عنوان و افزودند: با عنایت به اینکه مکانیزه نمودن سیستم اداری هزینه چندانی نداشته و موجب سهولت وصول عوارض قانونی و شفافیت امور می باشد، شهرداری هرچه سریعتر در این خصوص اقدام نماید.

وی در ادامه خواستار تمهیدات لازم بمنظور خرید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز ستاد بحران شد.

آرمان پوریاسری با تأکید بر لزوم پیش بینی های لازم درخصوص بحران های آینده، به جاده بام سبز و خطر رانش زمین در این منطقه اشاره و اظهار داشت: شهرداری می بایست ضمن مطالعات لازم در خصوص هرگونه احتمالات ناشی از بروز حوادث غیر مترقبه ،حداقل تدابیر و آمادگی های لازم را داشته باشد.

وی عدم وجود خروجی های مناسب فاضلاب شهری را از عمده مشکلات آبگرفتگی معابر عنوان و افزود: در برخی خیابانها با اجرای اقدامات مختصر و کمترین هزینه می توان نسبت به رفع مشکل آبگرفتگی این خیابانها اقدام نمود که از جمله این موارد خیابان نیما می باشد و با هدایت آبهای سطحی این خیابان به استخر به راحتی می توان مشکل آبگرفتگی این خیابان را رفع نمود.

آرمان پوریاسری تعمیر و نگهداری ماشین آلات شهرداری بویژه خودروهای حمل زباله را بسیار حائز اهمیت عنوان و از سرپرست شهرداری خواست در این خصوص اقدام لازم را معمول نماید.

وی همچنین خواستار تعمیر بلندگوهای حاشیه استخر و استفاده از موسیقی سنتی محلی در این محوطه با توجه به حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور در این محل شدند.

Share