معاون استاندار گیلان

تلفات جانی ناشی از بارش شدید باران در گیلان نداشته‌ایم

شعبانپور گفت: تلفات جانی ناشی از بارش شدید باران در استان نداشته ایم و راه های اصلی نیز باز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: تلفات جانی ناشی از بارش شدید باران در استان نداشته ایم و راه های اصلی نیز باز است.

حجت شعبانپور در گفت و گو با ایرنا، بیشترین بارندگی ها را مربوط به لاهیجان با ۲۶۴ میلیمتر و پس از آن لنگرود با ۲۲۲ میلمتر ذکر و اضافه کرد: واحدهای مسکونی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ خانوار استان، بدنبال این بارش ها دچار آبگرفتگی شده است.
وی ادامه داد: در شهرستان های لاهیجان و لنگرود، افزون بر ۲۰ دستگاه خودرو، توسط جریان شدید آب ، یا به داخل رودخانه ها افتاده و به پل ها اصابت کرده یا به مکانی دیگر منتقل شده است.
معاون استاندار گیلان با اشاره به بسته شدن کمربندی لاهیجان در همان ساعات اولیه بارش ها گفت: با تلاش راهداران، پس از چند ساعت، این محور بازگشایی شد و هم اکنون، تردد خودروها در آن جریان دارد.
شعبانپور خاطرنشان کرد: مشکل قطعی برق برخی مناطق چاف شهرستان لنگرود به دلیل آبگرفتگی، در حال رفع شدن است و حتماً، تا امشب هیچ منطقه ای بدون برق، آب و گاز نخواهد بود.
وی با یادآوری اسکان مسافران در شهرستان های لنگرود و لاهیجان گفت: ارزاق و پتو بین اسکان یافتگان، توزیع شده ضمن اینکه در حال تمهید مقدمات لازم برای اسکان موقت خانوارهایی که منازل آنها دچار آبگرفتگی شده است، هستیم.
شهرستان های لنگرود و لاهیجان به ترتیب در ۶۰ و ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارند.
پیش از ظهر امروز نیز استاندار گیلان در مناطق آبگرفته شهرستان های لنگرود و لاهیجان حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر و خانه های مردم و روند امدادرسانی ها بازدید کرد.

Share