شیرزاد در گفتگو با دیارمیرزا

انتخاب دکتر نصرتی برای شکوفایی رشت بود| رویکرد شورای پنجم تقویت هویت شهری است

سخنگوی شورا اظهار کرد: ۱۱ عضو شورا مشاورین امین شهردار هستند و با تعامل و هم فکری توسعه شهری را سرعت ببخشیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه شیرزاد در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا ضمن تبریک انتخاب مسعود نصرتی شهردار رشت، گفت: روز گذشته با رای قاطع اعضای شورای اسلامی شهر رشت دکتر نصرتی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد که به نظر بنده در تاریخ شورای رشت این چنین رایی بی‌سابقه بود.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه این انتخاب در سایه همدلی و وفاق اعضا حاصل شده است، افزود: این نشان از این دارد که همه شورانشینان که منتخبان مردم رشت هستند، توسعه شهری برایشان از همه چیز مهمتر است.

وی یادآور شد: شهر رشت دارای معضلاتی است و ضعفهایی نیز وجود دارد نیازمند بازنگری در سیاست های توسعه شهری فرهنگ، محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، عمرانی و جذب سرمایه منابع پایدار شهرداری است.

شیرزاد تصریح کرد: آقای نصرتی آسفالت، پرداخت حقوق کارکنان و توسعه فضای سبز را جز وظایف شهردار خوانده است. دکتر نصرتی با داشتن تجربه ملی و برنامه های بین المالی که دارند می تواند سبب تقویت توسعه شهری شود.

سخنگوی شورای شهر رشت در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: شهر رشت دارای بناهای تاریخی و مذهبی است و میتوان ظرفیت هایی نظیر خواهر امام رشت را تبدیل به قطب گردشگری مذهبی کرد.

شیرزاد با اشاره به بازدید روزگذشته دکتر نصرتی به همراه اعضای شورا و سرپرست شهرداری از پروژه پیاده راه سازی در خواهر امام گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و راه اندازی دستجات عزاداری در مسیر خواهر امام، اتمام این پروژه با قید فوریت از اولویت های شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امروز شهر رشت نیازبه هم دلی و همگرایی دارد، یادآور شد: باید اعضای شورا از مباحث حزبی و جناحی دوری کند. مدیریت شهری نیاز به مدیریت جمعی دارد.

سخنگوی شورا اظهار کرد: ۱۱ عضو شورا مشاورین امین شهردار هستند و با تعامل و هم فکری توسعه شهری را سرعت ببخشیم.

وی استفاده از فرهیختگان شهر رشت را در اتاق فکر شهرداری را از ضرورتها عنوان کرد و گفت: در این اتاق می توان از ظرفیتهای اعضای که به عنوان کاندیدا شهرداری حضور پیدا کرده بودند نیز استفاده کرد.

بین المللی کردن معضل زرجوب و گوهررود

شیرزاد با اشاره به اینکه نصرتی افزایش رفاه کارکنان شهرداری را از اولویت های خود قرار داده است، افزود: از برنامه های مهم شهردار جدید راه اندازی دبیرخانه محیط زیست ۲۰۱۸ در رشت است که با ارتباطاتی که دکتر نصرتی دارد میتواند معضل زرجوب و گوهررود را بین المللی کند.

وی از دیگر برنامه های شهردار منتخب را ساماندهی سیما و منظر شهری عنوان کرد و گفت: بعد از بازآفرینی شهری ساماندهی کاروانسرهای شهر رشت میتواند ظرفیت خوبی برای جذب گردشگری در رشت شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شهر رشت کلانشهر است اما مانند کلانشهرهای دیگر از امتیازهای کلانشهری استفاده نمی‌کند، یادآور شد: امیدواریم با تعاملاتی که دکتر نصرتی دارد شهر رشت به حق واقعی خود برسد.

ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده

شیرزاد حضور نمایندگان در شهر رشت را سبب رفع سریع مشکلات رشت اعلام کرد و گفت: مردم رشت خواهان توسعه حمل و نقل عمومی هستند و خواستار کمربندی هستند و نیز مرکز کنترل و ترافیک که قرار بود در دوسال گذشته در رشت اجرا شود با همکاری پلیش راهنمایی و رانندگی به زودی راه اندازی شود.

وی در مورد کمیسیون بهداشت شورا نیز بیان داشت: از شورای چهارم هیچ لایحه ای نمانده و از هفته اینده این کمیسیون آغاز به کار میکند که مهمترین بحث لندفیل سراوان، ارتقای فضای سبز و جمع آوری زباله و تفکیک از مبدا است.

سخنگوی شورای شهر رشت از موضوعات مهم دیگر کمیسیون بهداشت را ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده عنوان کرد و افزود: رویکردی که شورای پنجم دارد تفویت هویت شهری است.

وی در پایان با بیان اینکه انتخاب دکتر نصرتی یک فرصت برای رشت در مسیر توسعه است، گفت: انتخابی که انجام شد برای شکوفایی شهر رشت بود.

Share