با حضور حجت‌الاسلام علی اسلامی نژاد

امام‌ جمعه رحیم‌آباد معرفی شد | رسالت امام‌جمعه فقط اقامه نماز نیست

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان تقویت پایگاه‌های نماز جمعه را در مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن به‌عنوان عامل دین زدایی و ایمان زدایی جامعه ضروری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام علی اسلامی نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه بخش رحیم‌آباد این شهرستان که در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهید محمدیان رحیم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه به‌عنوان یک مراسم عبادی سیاسی در بین امت اسلام بوده که از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است.

وی نماز را پرچم اسلام خواند و افزود: نماز علامت دین‌داری بوده و عملی است که موجب نزدیکی انسان به خدا می‌شود.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به فضیلت نماز جمعه تصریح کرد: رسالت امام‌جمعه فقط اقامه نماز نبوده بلکه رسالت فراگیرتری دارد و به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده برای همه دستگاه‌هایی که در بخش فرهنگی فعالیت می‌کنند تلاش می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که نماز جمعه یک قرارگاه بوده و امام‌جمعه فرمانده این قرارگاه است، افزود: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر بوده و این قضیه بار مسئولیت ائمه جمعه را سنگین‌تر می‌کند.

اسلامی نژاد فرهنگ را بستر اصلی همه انسان‌ها و حیات یک ملت خواند و گفت: کار فرهنگی کار سنگین و دیربازده و با هزینه‌های سنگین است باید مسئولیت را بشناسیم و دنبال آن حرکت کنیم.

وی نوع‌دوستی و کمک به مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایمان به خدا و نفع رساندن به بندگان خدا برترین اعمال است.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن برای از بین بردن اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: جنگ نرم مسایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه ما را تهدید می‌کند و با شکاف بین مردم، مسئولان و جامعه وحدت ملی ما را نابود می‌کند.

وی نقش نماز جمعه را در مبارزه با تهاجم فرهنگی به‌عنوان عامل دین زدایی و ایمان زدایی مهم خواند و افزود: برای مبارزه با جنگ نرم باید پایگاه‌های نماز جمعه را تقویت کرد و همه در مقابل آن مسئول هستیم.

 در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام هادی حبیبی به‌عنوان امام‌جمعه جدید بخش رحیم‌آباد به مدت سه سال معرفی و از زحمات محمد مهدی محزون امام‌جمعه سابق این بخش قدردانی شد.

حجت‌الاسلام هادی حبیبی پیش از این امام‌جمعه رضوانشهر بود.

Share