رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبر داد:

آغاز ساخت دیوارسبز شهدا در دانشگاه آزاد رشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، با اشاره به آغاز ساخت دیوار سبز شهدا در جوار یادمان شهدای گمنام تدفین شده در دانشگاه آزاد اسامی گفت: کار ساخت یادمان دو شهید گمنام در مرحله پایانی بوده و از دقت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا امیرتیموری، در بازدید از ساخت دیوار سبز شهدا در مجاورت بنای یادمان دو شهید گمنام تدفین شده در دانشگاه آزاد رشت ضمن تبریک هفته دولت،  منیت کشور را مدیون خون شهدا دانست وگفت: امیدواریم بتوانیم ذره‌ای از فداکاری‌ها و رشادت‌های شهیدان که باعث شدند امروز شاهد کشوری امن باشیم را با زنده نگه داشتن یاد آنها جبران کنیم.

وی تصریح کرد: کار ساخت یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با توجه به شأن مقام و منزلت جایگاه شهیدان و اقلیم جغرافیایی منطقه ای،  طراحی شد که در مرحله پایانی بوده و از دقت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه امروزحضور ما در کنار بنای یادمان شهدای گمنام نشان دهنده تجدید میثاق با این شهدا است، گفت: سیاست کلی فرهنگی ما برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است و ساخت این دیوار، در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی رشت، نشان از زنده بودن یاد و خاطره رشادت های جوانان این مرز و بوم در خاطرات ما است.

وی با تأکید بر اینکه بنای یادمان شهدای گمنام در نوع خود بی‌نظیر است، افزود: این بنا بر اساس بافت جغرافیایی گیلان طراحی شده و ستون‌های ۸ گانه آن برگرفته از ۸ سال دفاع مقدس است و ساخت دیوار سبز نیز ضمن اینکه زیبایی محیط را از نظر بصری دو چندان می کند، به عنوان سنبل زندگی نیز تلقی شده و در اذهان ما یاد و خاطرات شهدا را زنده نگه خواهد داشت.

Share