رئیس مجمع نمایندگان زنجان:

راه شفت به طارم تا یک سال و نیم آینده بازگشایی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان زنجان بازگشایی راه روستایی در محدوده زنجان را تمام اعلام کرد و گفت: ۱۰ کیلومتر از ایجاد راه در محدوده شفت باقی است که حداکثر تا یک سال و نیم آینده بازگشایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علی وقفچی با اشاره به پیشینه ارتباطی مردم دو استان گیلان و زنجان از طریق شهرستان‌های طارم و شفت اظهار کرد: به دلیل نزدیکی شهرستان شفت با طارم و روابط خوبی که مردم دو شهرستان داشتند ضرورت دارد تا این مسیر هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

وی بابیان اینکه باید این رابطه مردم شفت و طارم با جدیت احیا شود، افزود: افراد بسیار زیادی از مردم منطقه مخصوصاً مردم شهرستان شفت مشتاق هستند تا این راه ارتباطی بازگشایی شود.

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مردم شهرستان طارم از مسیر جاده‌ای و مردم شفت از طریق جنگل به ییلاقات مشترک می‌رسند، گفت: بازگشایی راه شفت طارم به لحاظ سهولت مسیر رفت‌وآمد دامداران یکی از ضروریات است گرچه در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

رئیس مجمع نمایندگان زنجان همچنین به رونق صنعت گردشگری با ایجاد این راه روستایی اشاره کرد و گفت: بازگشایی راه شفت طارم باعث رونق بیشتر گردشگری در دو منطقه می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک مسئولان دو استان اخیر در استانداری گیلان، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان دو شهرستان، فرمانداران، بخشداران، مدیران کل محیط‌زیست و منابع طبیعی برگزار شد مقررشده به شیوه اورژانسی مسیر شفت به طارم از هر دو طرف بازگشایی شوند.

وقفچی با اعلام اینکه راه ارتباطی از سوی طارم کاملاً بازگشایی‌شده، بیان کرد: تقریباً ۱۰ کیلومتری از بازگشایی راه شفت زنجان از سمت شفت باقی‌مانده است که نیازمند تلاش بیشتر مسئولان محلی است.

وی بابیان اینکه راه طارم در گیلان به دوشاخه شفت و فومن تقسیم می‌شود، گفت: مسیر سومی را نیز که زنجان به ماسوله است را در دست پیگیری داریم که ۴۰ کیلومتر است و نقشه‌برداری‌های آن در حال انجام است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به لزوم برگزاری جلسات مشترک بین مسئولان دو استان در خصوص بازگشایی راه شفت زنجان اشاره کرد و گفت: راه طارم به شفت دارای ردیف اعتباری ملی است و قابل دفاع است که موظفیم پیگیر باشیم تا با تلاش نمایندگان و مسئولان دو استان بازگشایی راه تسریع پیدا کند.

نماینده مردم طارم و زنجان در خانه ملت خاطرنشان کرد: مقررشده با استفاده از اعتبارات استانی راه روستایی کشاورزان و دامداران بازگشایی شود و فرمانداران شهرستان‌های شفت و طارم موظف‌اند تمام تلاش خود را در این راستا بهره بگیرند.

وقفچی بابیان اینکه با تمام توان آماده کمک برای تسریع بازگشایی راه مذکور هستیم، گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفته جای نگرانی نیست و حداکثر تا یک سال و نیم آینده راه شفت و زنجان بازگشایی خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توسعه راه روستایی گفت: امیدواریم با تلاش مجمع نمایندگان گیلان و زنجان آرزوی دیرینه دو استان که ارتباط بیشتر با یکدیگر است محقق بشود.

وقفچی با اذعان به اینکه علاقه مردم گیلان به‌ویژه مردم شفت به پیوستن با راه ارتباطی شفت و زنجان بیشتر است، تصریح کرد: چون تاکنون راه ارتباطی از سوی شفت بازگشایی نشده اما راه روستایی طارم به ییلاقات بازگشایی‌شده لازم است مسئولان گیلان نیز تلاش‌های بیشتری انجام دهند.

Share