شعبانپور خبر داد:

برآورد خسارت اولیه ۱۵ میلیارد ریالی رگبار در شهرستان شفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: خسارت اولیه ناشی از بارش رگبار در شهرستان شفت ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده و ارزیابی این خسارت در شهرستان های فومن و رودبار، در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: خسارت اولیه ناشی از بارش رگبار در شهرستان شفت ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده و ارزیابی این خسارت در شهرستان های فومن و رودبار، در حال انجام است.

حجت شعبانپور افزود: بارندگی در شهرستان های فومن و رودبار نیز خسارت هایی به جا گذاشته که در حال بررسی و جمع بندی آنها هستیم.

وی اضافه کرد: خسارت های ناشی از رگبار، به پل ها و سر دهنه ها، راه های روستایی و زمین های کشاورزی شهرستان ها یادشده بوده است.

معاون استاندار گیلان با یادآوری اینکه بیشترین بارندگی شب گذشته مربوط به سیاهمزگی شهرستان شفت بوده ، خاطرنشان کرد: بارش ها در دو مرحله به صورت رگباری بود که در مرحله اول ۹۸ میلیمتر طی چندین ساعت و در مرحله دوم ۳۶ میلیمتر طی کمتر از ۱۰ دقیقه باریده است.

شعبانپور مناطق بیشتر خسارت دیده را شامل روستاهای سیاهمزگی شفت، خرمدره، رحمت آباد رودبار، فوشه قلعه رودخان شهرستان فومن عنوان و اضافه کرد: براثر شدت بارش ها و طغیان رودخانه ها، برخی پل ها دچار آبگرفتگی شد.

وی عمده آبگرفتگی را روی پل بدآب شهرستان شفت ذکر و بیان کرد: اوایل صبح امروز سیلاب تنه درختی را روی پل بداب آورد که بلافاصله نیروهای راهداری این مشکل را رفع کردند.

به گفته معاون استاندار گیلان، ۲۰ واحد مسکونی نیز در شهرستان های شفت، فومن و رودبار دچار آبگرفتگی که با حضور بموقع نیروهای امدادی این مشکل برطرف شد.

شعبانپور با اشاره به وارد آمدن خسارت هایی به بخشی از اراضی شالیزاری استان گفت: این رگبار، خسارت های سنگینی بر جا نگذاشته و گزارشی نیز از وقوع حادثه جانی در استان نداشته ایم.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی گیلان ، نقشه های هواشناسی نشان دهنده جوی کم و بیش ناپایدار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه است که بر این اساس در بعضی نقاط ، شرایط برای افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعدو برق مهیاست.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان و شهرستان های شفت و فومن در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان قرار دارند.

Share