با صدور اخطاریه شماره 11 هواشناسی گیلان

بارندگی، کاهش دما و وزش باد | بارش رگباری و آبگرفتگی دور از انتظار نیست

تحلیل نقشـه های هواشناسی نشان دهنده تقویت هوای ناپایدار طی امشب (۱۹/۰۵/۱۳۹۶) در منطقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هواشناسی گیلان در اخطاریه شماره ۱۱ خود از «بارندگی، کاهش دما و وزش باد » در گیلان خبرداد.

در این اخطاریه آمده است: تحلیل نقشـه های هواشناسی نشان دهنده تقویت هوای ناپایدار طی امشب (۱۹/۰۵/۱۳۹۶) در منطقه است. بر این اساس طی پنجشنبه (غروب و شب) و جمعه (صبح) شرایط برای کاهش دما، وزش باد و بارندگی(در بعضی نقاط شدید) و رعدوبرق مهیا می باشد. در طی این مدت، سرعت وزش باد نیز افزایش پیدا کرده و انتظار می رود در بعضی نقاط حدود ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت باشد. همچنین بیشینه دما در نواحی جلگه ای حدود ۲۸ تا ۳۱ درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

باتوجه به ماهیت بارش های رگباری، آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در بعضی از نقاط استان (بویژه نواحی مرکزی استان) دور از انتظار نیست.

بنابراین توصیه می شود: ۱. شالیکارانی که محصول خود را درو نموده اند، نسبت به جمع آوری آن حداکثر تا عصر پنجشنبه اقدام نمایند. ۲. مسافران عزیز از استقرار در حاشیه ها رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری نمایند. ۳. بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، فرمانداری ها، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، راهداری، شرکت توزیع برق و برق منطقه ای، شرکت آب منطقه ای، جهادکشاورزی و منابع طبیعی، پلیس راه و پلیس راهور و … با توجه به اخطاریه صادره تمهیدات لازم را بعمل آورند. شایان ذکر است هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد

Share