معاون رئیس جمهور: کمتر از 5 درصد از فرصت گردشگری کشور استفاده شد

نتوانستیم توازن مناسبی بین تورهای ورودی و خروجی برقرار کنیم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه متاسفانه ما نتوانستیم توازن مناسبی بین تورهای ورودی و خروجی برقرار کنیم گفت: ما راهنمایانی تربیت می کنیم که به به راحتی از جاذبه های گردشگری خارجی آگاه هستند اما به درستی نمی توانند حتی یک جاذبه داخلی را معرفی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، زهرا احمدی پور در سفر دو روزه خود به گیلان در جلسه با سمن ها و تشکل های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: من زمانی که مسائل و مشکلات را از زبان شما فعالان این عرصه می شنوم راحتتر می توانم تصمیم بگیرم.

وی ادامه داد: متاسفانه ما سیاست کلی برای توسعه صنعت گردشگری نداریم و قطعا تا این سیاست ها نباشد ما به یک مفاهیم مشترک دست نخواهیم یافت.

احمدی پور ادامه داد: زمانی که با ساختار بسته برای گردشگری تصمیم می گیریم رکود اتفاق می افتد و سرمایه گذاری که همه زندگی خود را گذاشته وقتی من مجموعه  دولتی موانع ایجاد میکنم سبب دلسردی بخش خصوصی می شوم.

وی افزود: من واقف به مشکلات شما فعالان گردشگری هستم اما می دانم همه این مشکلات راه حل دارد و گردشگری را راه برون رفت از معضل بیکاری می دانم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ایران سراسر پر است از جاذبه های گردشگری،روستا به روستای ما باهم متفاوت است اما زمانی که از افراد در خصوص الویت های گردشگری سوال می کنیم افراد حتی به تعداد انگشتان دست هم این جاذبه ها را نمی شناسند.

وی با اشاره به اینکه ما نتوانستیم توازن مناسبی بین تورهای ورودی و خروجی برقرار کنیم گفت:ما راهنمایانی تربیت می کنیم که به شدت از جاذبه های گردشگری خارجی آگاه هستند و به راحتی به معرفی این جاذبه ها می پردازند اما به درستی نمی توانند حتی یک جاذبه داخلی را معرفی کنند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: ما تاکنون کمتر از ۵ درصد از فرصت گردشگری کشور استفاده کرده ایم.

وی همچنین در این نشست از فعال شدن سازمان در عرصه حفاظت از میراث فرهنگی خبر داد و گفت: ما به زودی طرح حفاظت الکترونیک را به سازمان برنامه ارائه می کنیم و الویت سازمان که تکلیف زمین مانده است به روز کردن حفاظت ها و شبکه ای نمودن آن است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری متذکر شد: صنایع دستی به عنوان یک اثر ماندگار محسوب می شود و تاکنون سازمان یک سری تکالیف حمایتی انجام داده است.

وی از افتتاح خانه مژدهی به عنوان نمادخانه ایرانی در مرکز کشور خبر داد و گفت: خانه مژدهی به عنوان نماد یک خانه کاملا ایرانی به زودی افتتاح می شود و پس از آن در مرکز هر استان و به طبع آن در شهرستان ها نیز خانه ای با معماری کاملا سنتی و تزئینات کاملا محلی افتتاح خواهد شد تا شاهد ایجاد زنجیره ای این گونه خانه ها در کل کشور باشیم.

احمدی پور اظهار کرد: تکلیف ما برای ملت بزرگ ایران از بین بردن معضل بیکاری یا کاهش این معضل است و کشور ما می تواند با اتکاء به ظرفیت های صنایع ستی و گردشگری حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

Share