رئیس مجمع نمایندگان زنجان

توسعه ارتباطی شفت و طارم نسبت به معضل زیست‌محیطی ارجحیت دارد

وقفچی با اعلام اینکه توسعه ارتباطی شفت و زنجان به معضلات زیست‌محیطی ارجحیت دارد، گفت: بازگشایی راه در محور زنجان انجام‌شده و گیلان باید زمینه ارتباط دو استان را در حد بازگشایی فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی وقفچی با اشاره به تلاش‌های استان‌های گیلان و زنجان در تسریع بازگشایی راه شفت به زنجان اظهار کرد: نمایندگان حوزه‌های انتخابیه شفت و زنجان در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان دولت در دو استان‌ها در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر محور مذکور بازگشایی شود.

وی به آخرین تصمیمات در بازگشایی این محور توسعه‌بخشی به استان‌های گیلان و زنجان اشاره کرد و افزود: مقررشده تا در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یک ملاقات مشترک با رئیس سازمان و همچنین با حضور نمایندگان و استانداران داشته باشیم که مسائل موجود در بین دو شهرستان طارم و شفت مطرح و حل شود.

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه فرایند ساخت راه شفت، طارم و زنجان ادامه دارد، گفت: در سال جاری ۲.۵ میلیارد تومان برای این پروژه ملی اعتبار اختصاص پیداکرده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه اعتبارات تخصیص‌یافته برای این پروژه ملی کفاف نمی‌دهد، مطرح کرد: در تلاشیم با همکاری‌های حجت‌الاسلام افتخاری، نماینده فومن و شفت در مجلس و همچنین نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بتوانیم بااعتبار افزایی این راه را بازگشایی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان زنجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که طبق گزارش‌ها معضل زیست‌محیطی مانع از اجرای این پروژه ملی شده، گفت: اگر این پروژه مشکل محیط زیستی هم داشته باشد به دلیل اهمیتی که بازگشایی این راه در توسعه منطقه دارد قابل مرتفع شدن است.

وقفچی با اعلام اینکه راهگشایی در محدوده استان زنجان به اتمام رسیده است، متذکر شد: این استان گیلان است که باید زمینه را برای ارتباط این دو استان در حد بازگشایی فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه در استان زنجان امورات مربوط به زیرساخت‌های تکمیلی و تعریض باید صورت گیرد، خاطرنشان کرد: جاده شفت زنجان در ابتدا باید بازگشایی شود و در سال‌های بعد با گرفتن اعتبارات بیشتر برای زیرسازی، آسفالت و ایمنی هزینه شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت گفت: با همت مردم زنجان راه در محدوده طارم و زنجان بازگشایی‌شده است و دولت مبلغ ناچیزی در این راستا هزینه کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس بابیان اینکه در سال جاری هم در این پروژه اعتبار دیده‌شده، تصریح کرد: امیدواریم با افزایش اعتبار بتوانیم هر چه زودتر تردد مردم دو استان را در این محور داشته باشیم.

Share