مدیر امور آبفای رشت خبر داد:

با بهره برداری از تلمبه خانه شرقی رشت، فاضلاب منطقه گلسار ساماندهی می شود

مدیر امور آبفای رشت از ساماندهی فاضلاب منطقه گلسار و بهره برداری از تلمبه خانه شرقی این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرزین فرخی مدیر امور آبفای رشت با تشریح وضعیت فاضلاب منطقه گلسار اظهار داشت: در سنوات گذشته تمامی فاضلاب مناطق بلوار گیلان ، بخشی از شهرک بهشتی، خیابانهای دیلمان و استاد معین در کانال ۱۵۰۰ متری حاشیه مناطق مسکونی تخلیه می شد.

وی در ادامه افزود: برای رفع وضعیت نامطلوب بهداشتی ناشی از تخلیه و رسوب گذاری فاضلاب که از سالیان گذشته دامنگیر مناطق مذکور بود پس از بررسی نسبت به طراحی خطوط انتقال و تکمیل تلمبه خانه شرقی رشت اقدام شد.

فرخی آماده سازی تلمبه خانه شرقی شهر رشت را از اهم اقدامات این امور در راستای رفع مشکلات فاضلاب مناطق یاد شده دانست و تصریح کرد: این تلمبه خانه از پروژه های بانک جهانی بود که هم اینک درحال تکمیل و بزودی آماده بهره برداری خواهدشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تکمیل خط انتقال اصلی به تصفیه خانه فاضلاب در منطقه شرقی با هزینه ۳۸۰۰ میلیون ریال شامل رفع معارض و گابیون بندی حاشیه رودخانه و لوله گذاری خط انتقال ۱۲۰۰ میلی متر با لوله های فایبرگلاس GRPتا امروز ۹۸ % پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان تیر ماه سال جاری به اتمام رسد.

مدیر امور آبفای رشت هزینه کرد تکمیل خط اصلی ورودی به تلمبه خانه و اتصال شبکه فاضلاب بلوار گیلان را ۹۰۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه با استفاده از لوله GRP به قطر ۶۰۰ و ۱۴۰۰ میلی متر اجرا شد و ۹۵٪ پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در خاتمه یادآور شد: طراحی و اجرای خط جمع کننده فاضلاب منتهی به کانال زهکش با برآورد هزینه ۲۱۰۰۰ میلیون ریال با لوله GRP به قطر ۶۰۰ و ۸۰۰ میلی متر اجرا گردید و ۹۰٪ پیشرفت فیزیکی داشته است.

گفتنی است با بهره برداری از این پروژه ها امکان انتقال فاضلاب کلیه مناطق شرقی به تصفیه خانه فاضلاب فخب رشت نیز فراهم خواهد شد.

Share