معاون فرماندار تالش خبر داد:

مردم نگران برگزاری مراسم شبهای قدر نباشند | برگزاری راهپیمایی روز قدس در هفت نقطه

معاون فرماندار تالش با بیان حساسیتهای امنیتی ایجاد شده گفت: مردم و هیات های امنای مساجد برای برگزاری مراسم در شبهای قدر اطمینان خاطر داشته باشند و نگرانی از بابت نداشته باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید جلال سیدمحمدی معاون سیاسی _ اجتماعی فرماندار تالش در نشست هماهنگی مناسبتهای دهه سوم ماه رمضان گفت: شبهای قدر، شهادت حضرت علی(ع)، روز قدس و نماز عید فطر مناسبتهایی است که این جلسه به منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای آن برپا شده است.

معاون فرماندار تالش همچنین با بیان حساسیتهای امنیتی ایجاد شده گفت: مردم و هیات های امنای مساجد برای برگزاری مراسم در شبهای قدر اطمینان خاطر داشته باشند و نگرانی از بابت نداشته باشند.

وی از آمادگی لازم نیروی انتظامی، سپاه و بسیج مستضعفین برای اجرای تمهیدات امنیتی سخن گفت.

سیدمحمدی در ادامه روز قدس را نماد استکبارستیزی ملتهای آزاده جهان و نمایش تنفر عمومی از ظلم و ستم در حق ملت فلسطین بیان کرد و از برگزاری راهپیمایی در هفت نقطه خبر داد.

وی افزود: شهرهای تالش(هشتپر)، اسالم، چوبر، حویق، لیسار و روستاهای خطبه سرا و خاله سرا در بخشهای کرگانرود و حویق نقاطی خواهند بود که راهپیمایان آخرین جمعه ماه رمضان در آنها حضور خواهند یافت.

معاون سیاسی _ اجتماعی فرماندار تالش تصریح کرد: امسال راهپیمایی‌ها در شهرهایی که ستاد نماز جمعه در آنها مستقر باشد راهپیمایی به مصلی ختم خواهد شد و فاقد سخنرانی خواهد بود.

این مقام دولتی خاطر نشان کرد: مراسم ویژه شهادت حضرت علی(ع) همانند سالهای گذشته برگزار خواهد شد و روز ۲۱ رمضان دسته های عزاداری در شهرستان به حرکت درمی آید.

وی از دست اندرکاران برگزاری نماز عید فطر خواست تا برای اقامه نماز در فضاهای باز با شهرداریها همکاری لازم را داشته باشند و پیش بینی‌های لازم را به دلیل احتمال بارندگی انجام دهند.

 سیدمحمدی در مورد جمع آوری زکات فطریه شهروندان تالش گفت: صندوقهای متعددی برای جمع آوری در بقاع متبرکه، مزار و مساجد چینش میشوند که قرار دادن صندوقها فقط از طریق مجوزهای لازم صورت خواهد گرفت.

وی در پایان از ضعف تبلیغات میدانی در متاسبتهای مختلف به شدت انتقاد و تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت و امور اصناف به عنوان زیرمجموعه این اداره کمترین همکاری را با ستادهای برگزاری مراسم دارد و با وجود ۳۰ اتحادیه صنفی در مراسمی همچون ۱۴ و ۱۵ خرداد از نصب بنر، پرده و پیامهای تبلیغاتی خودداری کرده بود که جا دارد همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

Share