عباسی مطرح کرد:

ارتقای عمکلرد تخصصی وزراتخانه ها با تفکیک | وضعیت ورزشی در شهرستان ها تاسف بار است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر اصلاحاتی در اداره ورزارتخانه ها انجام نشود موضوع تفکیک وزراتخانه ها قابل قبول است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی درباره موضوع ارائه لوایح تفکیک وزراتخانه ها گفت: برخی از وزراتخانه ها به دلیل گستردگی و قلمرو ماموریتی از زمانی که ادغام شده اند نتوانسته اند از عملکرد مناسبی برخوردار باشد.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزرات ورزش و جوانان یکی از وزراتخانه هایی است که باید در ساختار آن تجدید نظر شود.

عباسی افزود: در حال حاضر وضعیت ورزشی در شهرستان ها تاسف بار است و به آن توجهی نمی شود و از لحاظ کیفیت با کاهش روبرو بوده که این موضوع بیانگر عمکلرد قابل تامل وزرات ورزش و جوانان است که بیشتر به چند رشته ورزشی مانند فوتبال و ورزش های قهرمانی محدود شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: باید به موضوع و مطالبات جوانان با توجه به جمعیت قابل توجه جوان در کشور، بیشتر توجه شود و می توان عنوان کرد موضوع جوانان حلقه مفقوده بین وزارتخانه ها و سازمان ها است البته می توان امور جوانان از طریق سازمان زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری پیگیری شود.

عباسی تصریح کرد: وزراتخانه صنعت،معدن و تجارت نیز نتوانسته بطور مطلوب در بخش های مختلف بازرگانی و صنعتی از عملکرد مطلوبی برخوردار باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، افزود: در هرصورت اگر اصلاحاتی در اداره ورزارتخانه ها انجام نشود موضوع تفکیک وزراتخانه ها قابل قبول است به دلیل اینکه باعث می شود رسیدگی به بخش های مختلف با تمرکز و دقت نظر بیشتری انجام شود.

لازم به ذکر است امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در خصوص تفکیک وزارتخانه ها گفته است: موضوع تبدیل وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه های «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» در دولت نیز مطرح شده است.

به گفته امیری همچنین قرار شد وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت به وزارتخانه های «صنعت و معدن» و «بازرگانی» و وزارت ورزش و جوانان نیز به «وزارت ورزش» و «سازمان ملی جوانان» تبدیل شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: امیدواریم این لوایح با فوریت در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و به تصویب برسد تا رئیس جمهوری، کابینه دوازدهم را بر اساس این ساختار تشکیل دهد.

Share