در دانشگاه امیرکبیر:

شعار دانشجویان در سخنرانی میرسلیم|شدیدترین انتقادات را به آقای احمدی‌نژاد داشته‌ام

سیدمصطفی میرسلیم به نقل از گزارش سازمان بازرسی کشور گفت: تنها بین ۵ تا ۱۰ درصد خصوصی‌سازی در کشور انجام شده است که برخی از این شرکت‌ها نیز با اینکه ظاهرا خصوصی هستند اما در واقع پشتیبان اصلی آنها دولت است که نتیجه آن به وجود نیامدن رقابت‌پذیری در اقتصاد کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در دانشگاه امیرکبیر و در جمع دانشجویان با بیان اینکه یکی از مسائل کشور وجود مدیریت دولتی است که رقابت‌پذیری را از بین برده است، گفت: عدم اجرای کامل اصل ۴۴ قانون اساسی را داریم. قانونی که برای اجرای این اصل تصویب کردیم و قرار شد برخی از شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود و اداره آن به دست متخصصان و اهل فن بیفتد اما این انجام نشده و طبق گزارش سازمان بازرسی کشور تنها بین ۵ تا ۱۰ درصد شرکت‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و مابقی را دولت به شکل خصولتی آنها را نگه داشته که ظاهرا خصوصی هستند اما در واقع پشتیبان آن دولت است که نتیجه آن به وجود نیامدن رقابت‌پذیری در اقتصاد کشور است. همینطور نتیجه آن این است که از قِبل این وضعیت عده‌ای به حقوق‌های نجومی رسیده‌اند و خواهد رسید.

وی با طرح این پرسش که چرا  خصوصی‌سازی در کشور به طور کامل اجرا نشد، پاسخ داد: این به این دلیل است که هیچ کاردی دسته خودش را نمی‌برد.

در ادامه این مراسم برخی از دو جناح دانشجویان با سر دادن شعارهایی مانع از ادامه سخنرانی میرسلیم شدند که او آنها را به آرامش دعوت کرد.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری ادامه داد: دولت حدود ۶۰۰ میلیارد دلار به بخش خصوصی بدهکار است. ما به دولت یازدهم گزارشی ارائه کردیم و گفتیم اگر این بدهکاری را به بخش خصوصی پرداخت نکنیم آنها از کار بیکار می‌شوند، اما به گفته معاون اول دولت تنها ۱۵ میلیارد دلار از این بدهی پرداخت شده است. وقتی دولت نتواند بدهکاری خود را پرداخت کند، شما انتظار نداشته باشید اشتغال شکل بگیرد.

وی با انتقاد از وضعیت دوران زمامداری احمدی‌نژاد گفت: نامزدهای فعلی هم براساس اطلاعات دقیق می‌دانند که شرایط کشور در چه وضعیتی است. اینها برای حل این مسائل می‌آیند نه اینکه بگویند این شرایط مربوط به دوران قبل است و ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

میرسلیم در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری واردات کالای قاچاق بر افزایش بیکاری جوانان گفت: وقتی کالای خارجی وارد می‌شود جایی برای جوانان نمی‌گذارد و شما صرفا باید مصرف‌کننده باشید.

وی با اشاره به صحبت‌های دو تن از کاندیداها در مناظرات اخیر گفت: من از اینکه دیدم یکی از نامزدهای ما در مناظرات به شهردار تهران درخصوص بلندمرتبه‌سازی‌ها در تهران اعتراض کرد و شهردار نیز پاسخ داد که شورای عالی شهرسازی مجوز این کار را داده است آنجا من فهمیدم اینها با هم در این مساله هر دو دست دارند.

گفتنی است که در طول سخنان میرسلیم در این مراسم بارها فضای سالن با شعارهای دانشجویان متشنج شد که میرسلیم همه را به آرامش دعوت کرد و سخنان خود را ادامه داد.

وی با بیان اینکه امروز کسی باید انتخاب شود که جرأت برخورد با این شبکه‌ها را داشته باشد وگرنه حق مردم بر زمین خواهد ماند، گفت: دولت محترم فعالیت‌های خوبی را در زمینه درمان داشته است اما باید به فکر بهداشت جامعه نیز باشیم. من به وزیر بهداشت گفتم که آیا شما خبر دارید که از فاضلاب‌های جنوب تهران برای سبزی‌کاری استفاده می‌شود که ایشان هم اظهار تاسف و همدردی کرد.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد اعتبارات صرف درمان می‌شود در حالی که این ۸۰ درصد باید در واقع صرف بهداشت و پیشگیری شود.

میرسلیم در ادامه با انتقاد از دولت یازدهم ادامه داد: اگر ما ادعا می‌کنیم که مسائل اصلی کشور عبارت است از تورم، بحران آب و محیط زیست پس شما در طول این چهار چه می‌کردید؟ اگر برنامه‌ریزی و طراحی درست انجام می‌گرفت باید در این چهار سال وضعیت آلودگی و ریزگردها بهبود می‌یافت.

در ادامه این برنامه برخی از فعالین دانشجویی در پشت تریبون سوالات خود را از میرسلیم پرسیدند که میرسلیم در پاسخ به سوال یکی از این دانشجویان که شما چرا تنها به دولت یازدهم انتقاد دارید و از دولت نهم و دهم حمایت می‌کردید، پاسخ داد: از کجا می‌دانید من به دولت نهم و دهم انتقاد نکردم. من شدیدترین انتقادات را به آقای احمدی‌نژاد داشته‌ام ولی چون به فکر حفظ آبروی نظام بوده‌ام اینها را رسانه‌ای نکردم.

میرسلیم همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص برنامه او برای ایجاد اشتغال در کشور گفت: ما امروز کارخانه‌هایی را داریم که در لبه پرتگاه سقوط هستند که اگر اینها را حفظ نکنیم بیکاری شدت می‌گیرد. آنهایی که برخی مقررات و عدم تسهیلات دست و بالشان را بسته است ورشکست می‌شوند که ما باید اینها را حفظ کنیم و از بانک‌ها برای آنها تسهیلات بگیریم که آنها بتوانند کارگرانی که اخراج کرده‌اند به کار برگردانند. قبل از سرمایه‌گذاری خارجی ابتدا باید همین سرمایه‌ها را نگه داریم و به فکر بهره‌وری از سرمایه‌گذاری‌های موجود داخلی باشیم.

وی با انتقاد از برخی صحبت‌های مطرح شده در مناظرات با موضوع انتقاد از سرمایه‌داران به بهانه حمایت از مستضعفین گفت: برخی از همین سرمایه‌داران وقتی شما وارد خانه‌شان می‌شوید می‌بینید که زندگی عاری از تجملات دارند. کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند اگر مالیات بدهند چرا ما از مدیریت آنها استفاده نکنیم تا ایرانی داشته باشیم که همه به آن ببالیم. به ثروت‌هایی که مبتنی بر تلاش و کوشش است نه اینکه برآمده از قاچاق باشد. برخی از همین قاچاقچیان در تهران کاخ‌هایی را ساخته‌اند که کاخ ریاست‌جمهوری در مقابل آن چیزی نیست. اینها سرمایه‌هایی است که بر مبنای واسطه‌گری و قاچاق به دست آمده است.

Share