در گفتگو با دیارمیرزا مطرح شد

پیشنهاد مهندس سماکچی برای رفع معضل واحدهای ساخته شده در زمین‌های نسقی

سماکچی به پیشنهادات خود برای حل این معضل اشاره کرد و گفت: باید کمیته مشترکی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی تشکیل شود تا از یک سو واحدهای ساخته شده توسط کارشناسان نظام مهندسی مورد کارشناسی قرار بگیرند

مازیار سماکچی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در گفتگو با دیارمیرزا به مشکل زمین‎های نسقی در رشت اشاره کرد و گفت: به نظر من روح قانون درباره صدور سند به این زمین‎ها دارای نقص است و به درستی رعایت نمی‏‌شود.

حسین(مازیار)سماکچی به نحوه صدور سند و همچنین صدور پروانه ساخت اشاره کرد و با اشاره به سردرگمی مردم در این زمینه اظهار کرد: از یک سو بدون سند مالکیت نمی‎توان احداث بنا کرد و از سوی دیگر نیز شرط صدور پروانه ساخت سنددار بودن زمین است.

وی اظهار کرد: هم اکنون بخشی از مردم و اقشار ضعیف در حاشیه شهر به ساخت و ساز غیرمجاز روی آورده اند که این مساله علاوه بر اینکه شهر را در صورت وقع رویدادی چون زلزله تهدید می کند از سوی دیگر سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان در ارائه خدمات شده است.

سماکچی به پیشنهادات خود برای حل این معضل اشاره کرد و گفت: باید کمیته مشترکی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی تشکیل شود تا از یک سو واحدهای ساخته شده توسط کارشناسان نظام مهندسی مورد کارشناسی قرار بگیرند و اگر از نظر استحکام مورد تایید قرار گرفت از طرف شهرداری گواهی پایان کار برای آنها صادر شود.

مشاور عمرانی ریاست سال سوم شورای اسلامی کلانشهر رشت تصریح کرد: همچنین در مورد انشعابات مختلف تصمیم گیری شود و در غیر اینصورت اگر واحد هایی استحکام مورد نظر را نداشتند به آن ها برای مقاوم سازی کمک مالی شود تا بتوانند گواهی پایان کار بگیرند.

وی در ادامه گفت: درباره واحدهایی که در کل اصولی و خلاف قانون ساخته شده باید به صورت مطالعاتی روی آنها بررسی کرد تا به نتیجه لازم برسیم.

Share