علوی تبار در مراسم افتتاح ستاد مرکزی دکتر حسن روحانی در رشت:

مشخص است این ها از آمار و ارقام چیزی نمی دانند وگرنه وعده و وعید نمی دانند

وقتی کسی می گوید درآمد ملی کشور را دو و نیم برابر می کنم، یعنی باید نرخ بالاتر از بیست و شش درصد رشد ایجاد کند که در جهان نیز بیشتر از هجده درصد رشد ایجاد نمی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ستاد مرکزی دکتر حسن روحانی در رشت طی مراسمی با سخنرانی علی رضا علوی تبار روزنامه نگار و تحلیل گر سیاسی و مهندس جعفرزاده نماینده رشت در مجلس افتتاح شد.

علیرضا علوی تبار روزنامه نگار و فعال سیاسی نیز  در این نشست گفت: در سیاست و طبابت هرکس وعده بسیار می دهد یا شارلاتان است یا نادان، برای نباید وعده ای بدهیم که امکان تحققش نیست.

وی در ادامه گفت: کار دولت در دنیای جدید اداره امور عمومی  است و این از طریق خط مشی عمومی انجام می گیرد. خط مشی عمومی یعنی دولت موظف است مشکلات عموم جامعه را پیدا و برای آن بهترین راه حل را  بررسی و به صورت یک قانون عمومی در بیاورد و در آخر ارزیابی کند که آیا توانستم مشکل را حل کنم یا نتوانستیم.

این روزنامه نگار در ادامه گفت: دولت ها باید ویژگی هایی داشته باشند که برای همین ما می رسیم به انتخابی که می کنیم توجه نشان دهیم. دولتی که می خواهد موفق شود باید سه ویژگی داشته شد.  بینش و نگرش مناسب و ترکیب تیم مناسب  داشته باشد و در یک محیط مساعد  بتواند کار کند.

وی ادامه داد: دولتی می تواند مشکلات عمومی را خوب تشخیص دهد که در تشخیص مشکلات رشید باشد و مشکلات اساسی را با مشکلات پیش پا افتاده اشتباه نگیرد.دولتی می تواند مشکلاتش را حل کند که حساسیت هایش پیش پا افتاده نباشد و بتواند مشکلات عدیده را کشف کند.

وی افزود: وِیژگی دوم اعتقاد به علم و فراتر رفتن از احساس است. توده مردم دردها را خوب حس می کنند اما برای تشخیص آن اشتباه می کند.نهایتا باید پزشک این موضوع را درست تشخیص دهد. اگر کسی شعار توزیع برابر در آمد می دهد نباید سیاستی در پیش بگیرد که نرخ تورم بالاتر برود، نرخ بیکاری افزایش پیدا کند و یا نرخ رشد را کم کند. اگر کسی شعار  برابری داد اما این سه سیاست را درست انجام نداد مشخص است یا نمی فهمد یا واقعا دارد دروغ می گوید.

علوی تبار همچنین خاطرنشان کرد: دومین ویژگی یک دولت ترکیب مناسب است، سی درصد اقتصاد ایران اقتصاد زیر زمینی است و سی درصد از فعالیت هایش جایی ثبت و ضبط نمی شود اما اثر خودش را دارد. اگر شما نمایندگان ترکیب افتصاد زیرزمینی را در دولت خودش داشته باشید باید سیاست هایی اتخاذ شود با شعار دیکر اما آن بخش زیرزمینی را بیشتر حمایت کنید. در ترکیب دولتی که باید باشد نباید کسانی باشند که متکی به اقتصاد زیرزمینی هستند  و حضور داشته باشند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در کشور ما بعضی ها از تنش در  جهان خارج سود مالی می برند، این استعداد بشر است که منافع مادی خودش را در پشت شعارهای ارزشی می بیند. اما کسانی که از تنش منافع مادی می برند نباید در ترکیب دولتی باشند که باید منافع عمومی را لحاظ کند.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: دولتی که در حال حاضر روی کار است متکی به جناح خاصی نیست و از همه نیروهایی که می توانند کمک کنند استفاده می کند و یک تکیه گاه وسطع تعریف کرده که می تواند کمک حال مسائل کشور باشد. در چهار سال  آینده مشکلات جدی خواهیم داشت. مشکلات ایران راه حلی دو شبه ندارد و باید با دقت نسبت به آن ها اقدام شود.

وی افزود: در آمریکا حکومتی غیرقابل اعتماد سر کار آمده و  از جنگ سودی برد و ما در فشار قرار داریم. چهارسال آینده هر دولتی روی کار بیاید جز خرده فشار قرار گرفتن و با شرایط محیطی محدود کننده  نمی تواند برای خودش محبوبیت و مقبولیت بدست آورد و کسی که مسئول شود باید فداکاری کند.

علوی تبار در ادامه اظهار داشت: آخرین ویژگی دولت محیط مساعد است. دولت را نباید رها کرد، باید دولت را حمایت کرد. اگر دولت به قدرت برسد باید سعی کرد آن را به یک  دولت پاسخگو تبدیل کرد. و البته محیط  مناسب محیط قبرستانی نیست.

وی در ادامه افزود: در بین کاندیداهای موجود کسی به جزء آقای روحانی را  نمی شناسیم که این ویژگی ها را داشته باشد.  وقتی کسی می گوید درآمد ملی کشور را دو و نیم برابر می کنم، یعنی باید نرخ بالاتر از بیست و شش درصد رشد ایجاد کند که در جهان نیز بیشتر از هجده درصد رشد ایجاد نمی شود. مشخص است این ها از آمار و ارقام چیزی نمی دانند. وگرنه وعده و وعید نمی دانند.

این تحلیل گر سیاسی در ادامه بیان داشت: تها کسی که می تواند ما را از بحران دور کند،  همان طور که از خطر جنگ دور کند در حال حاضر آقای روحانی است. خیلی  ها گفتند ما در خطر جنگ نیستیم. در حالی که فرمانده محترم کل سپاه گفته بودند که شش بار تا آستانه جنگ رفته بودیم. از لحاظ اقتصادی هم دیده بودیم که دولتی سر کار آمد که سیصد و هشتاد هزار میلیارد تومان به شرکت های بانکی، بانک ها، پیمانکاران و …بدهکار بود که می توانست الان بیشتر هم باشد. درست است که مشکلات اقتصادی حل نشده ولی قطار اقتصادی ایران به ریل عقلانیت برگشته است و ما اکنون می دانیم که مسیر درستی می رویم.

وی افزود: در گذشته نظام اداری ما شخم زده شده بود و غیر شایسته ترین افراد بر مسند کار بودند که خودشان هم باور نمی کردند، دولت در برابر چنین وضعی ایستاد  و می توانند در دور دوم این مشکل را حل کنند.

علوی تبار در پایان گفت: امیدواریم باتکیه با مردم دولت مناسبی تشکل شود. آینده ایران مناسب است و آن هم به دلیل مردمش است. دولت ها می آیند و میروند و مردم ایران و ایران است که باقی می مانند و این مردم رشید می تواند مشکلات را حل کند.

به گزارش دیارمیرزا با حکم اسحاق راستی رییس ستاد دکتر روحانی در شهرستان رشت، محسن بیناپور رییس سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام استان گیلان ، بعنوان دبیر سیاسی ستاد شهرستان رشت منصوب گردید. همچنین سهیل سجودی عضو حزب ندا بعنوان قائم مقام ستاد شهرستان رشت و محمدرضاابراهیمی بعنوان رییس ستاد جوانان شهرستان رشت و کیان پوررهنما بعنوان مشاور عالی ستاد دکترروحانی در شهرستان رشت منصوب شدند.

Share