مهندس سماکچی مطرح کرد

رشت ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد | ضرورت توجه به گردشگری مذهبی

سماکچی تاکید کرد: رشت با داشتن تالاب عینک و دو روخانه که از وسط شهر میگذرد می تواند جاذبه های گردشگری خوبی برای مسافران باشد و باید به این عناصر طبیعی رسیدگی ویژه شود و در کنار این ها باید چهره شهر را نیز جذاب کنیم

مازیار سماکچی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس حسین (مازیار) سماکچی فعال اجتماعی بر ضرورت تبدیل رشت به قطب گردشگری تاکید کرد و گفت: شهر زیبای رشت مهمترین منطقه‌ گیلان است و در منطقه جلگه ای قرار دارد و سراسر آن سرسبزی است که نما و جلوه زیبایی به آن داده است.

وی اظهار کرد: آثار طبیعی و تاریخی رشت را می توان به انواع جنگلهای پرشکوه، روستاهای زیبا، رودخانه های پرآب و همچنین عمارتها، امامزاده‎ها و…نام برد که اینها خود میتواند جاذبه ای برای گردشگران باشد.

کاندیدای شورای پنجم رشت با بیان اینکه گردشگری به عنوان صنعت اشتغال زا و دومین صنعت پس از نفت است، گفت: این صنعت سبب درآمدزایی میشود و در حال حاضر یکی از ارکان اصلی اقتصادی، تجاری جهان است.

عضو سازمان نظام مهندسی یادآور شد: گردشگری و فعالیت‌های مرتبط با آن با سلامت جسم و روح انسان ارتباط دارد و همین که انسان مدتی را از محیط زندگی و شرایط معمول و یکنواخت خود خارج‌ شد و محیطی جدید را تجربه می‌کند، به سلامت او کمک شایان توجهی می‌شود. رشت علاوه بر شرایط اقلیمی و جغرافیایی‌خود از ظرفیت‌های گردشگری زیادی برخوردار است.

سماکچی تاکید کرد: رشت با داشتن تالاب عینک و دو روخانه که از وسط شهر میگذرد می تواند جاذبه های گردشگری خوبی برای مسافران باشد و باید به این عناصر طبیعی رسیدگی ویژه شود و در کنار این ها باید چهره شهر را نیز جذاب کنیم تا رشت فقط منطقه ای برای گذر و عبور مسافرین نباشد.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر رشت افزود: براساس آمارها گیلان، جز سه استان گردش پذیر در ایام نوروز بوده است اما سوال اینجاست که چقدر توانستیم از این سرمایه برای شهر درآمدزایی کنیم ؟!

این فعال اجتماعی گفت: گردشگری مذهبی یکی از با صرفه ترین و پایدارترین نوع گردشگری می باشد زیرا کسانی که به گردش مذهبی می روند از نظر اعتقادی معتقد و پایدار هستند. از نظر رفاهی توقعی ندارند و ساده سفر می کنند. بنابراین باید به خواهر امام، بقعه دانای علی و اماکن مذهبی شاخص رشت از نظر امکانات توجه بیشتری شود تا سبب افزایش گردشگری مذهبی شود.

سماکچی متذکر شد: اقداماتی مثل احداث پل طبیعت در رشت نیز می‌تواند برای بسیاری از گردشگران جاذبه داشته باشد و با چنین اقداماتی میتوان اشتغال زایی فراوانی نیز در شهر ایجاد کنیم. البته برای اجرای چنین طرحی باید همه جوانب آن را درنظر بگیریم و بی‌گدار به آب نزنیم و از مهندسین و پیمانکاران مناسب برای اجرای آن استفاده کنیم تا سرنوشتش به همانند پیاده راه فرهنگی تبدیل نشود و آنچه احداث میشود با آنچه که ارایه میشود یکی باشد.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر رشت با بیان اینکه احداث پارکهای محله‎ای اقدام خوبی برای شهر بود گفت: باید به فکر اجرای پروژه های بزرگ باشیم تا هم برای شهر جذب گردشگر کند و هم سرمایه گذار به این شهر بیاید.

Share