عارف در اولین کنگره حزب اصلاحات:

در انتخابات حتی یک رای را هم نباید از دست بدهیم

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه این شورا نماد انسجام بخشی جریان اصلاحات بود، گفت: درخواستم این است که در همه جا مردم حضور داشته و بدون چالش حمایت از روحانی را داشته باشند تا مسیر اصلاحات با قوت ادامه یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در سخنانی در اولین کنگره حزب اصلاحات تاکید کرد که حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری ما بحث های جدی کارشناسی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که کاندیدای ما روحانی است که به اتفاق آرا هم در شورای سیاست‌گذاری این موضوع تایید شد.

عارف گفت: آنچه در دو هفته آینده مهم است تلاش برای تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات است.

رئیس فراکسیون امید مجلس آغاز به کار فعالیت انجمن اصلاحات را به خانواده اصلاحات تبریک گفت و افزود: با برگزاری اولین کنگره و این حزب در آستانه دو رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم که هر دو برای ما مهم است.

وی افزود: اصلاح طلبان و رویکردی که ما در انتخابات داشتیم و داریم حضور حداکثری مردم است و جزو اولویت‌ها و راهبردهای ما به شمار می رود.

عارف با تاکید بر اینکه باید مردم تشویق شوند تا در جمعه ۲۹ اردیبهشت پای صندوق های رای بیایند، گفت: خواهشم این است که در همه جا مردم حضور داشته باشند و بدون چالش حمایت از روحانی ادامه داشته باشد تا مسیر اصلاحات با قوت ادامه پیدا کند

نماینده مردم تهران در ملجس در ادامه با اشاره به اینکه شوراها دستاورد گفتمان اصلاحات است گفت: باید از این دستاورد پاسداری کنیم و جایگاه آن را در تصدی گری ها تقویت نماییم.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین بیان کرد: خوشبختانه در دور جدید، استقبال ارزشمندی از سوی نخبگان و چهره هایی که توانایی حضور در شوراها را دارند انجام شده است اما یکی از مشکلات تعداد کثیری از چهره های برجسته برای انتخابات شوراها است که اعلام آمادگی کرده اند تا در لیست ما قرار گیرند و یک سوم اینها افرادی هستند که از هر نظر واجد شرایط می باشند. برخی می گویند ما می توانیم جزو ۱۰ نفر اول باشیم اما نمی دانند که ممکن است افراد دیگری هم باشند که نسبت به آنها از اولویت برخوردار باشند.

عارف در ادامه با تاکید بر اینکه در مورد شوراها باید تصمیم گیری با وسواس و دقت و در چارچوب ضوابط انجام شود گفت: به عنوان یک برادر کوچک از تمام اصلاح طلبان درخواست دارم که نسبت به این مساله دقت داشته باشند و اگر اتفاق سال ۹۲ گفتمان اصلاحات بود در ۹۶ هم آن را دنبال کنیم. اگر در لیست قرار گرفتند که جای خود و اگر قرار نگرفتند وا اسلاما وجود نداشته باشد و کمک های خود را دریغ نکنند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به نگرانی هایی که وجود داشت در شورای سیاست گذاری مصوب کردیم تا مراکز استان ها لیست دادن اجباری باشد، اما اگر دادن لیست انسجام ما را به هم می زند لیست ندهیم و بگذاریم گروه ها تصمیم بگیرند.

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین اظهار کرد: کاش می توانستیم به تعداد این ۲۱ نفر یک صفر اضافه کنیم اما دستمان باز نیست یک هفته است که در مرحله کارشناسی مانده ایم و لیست نهایی نشده و اینها بخاطر اطلاعات غلطی است که در جامعه پخش شده که عده ای می گویند که در لیست ها دستکاری شده و یا با رایزنی ها در لیست قرار گرفته اند، اما بنده قسم خوردم که کوچکترین اطلاعی از این که لیست کارشناسی اول شامل چه کسانی است،‌اطلاعی ندارم.

عارف خاطر نشان کرد: این فضا را برایمان می سازند ما خودمان نیستیم بنده طی هفته گذشته هم مطرح کردم که تا سال ۹۲ رقیب نمی گذاشت به انسجام برسیم اما الان از این مرحله عبور کرده اند و می خواهند از درون انسجام ما را به هم بریزند.

وی تاکید کرد از کسانی که ثبت نام کرده اند اگر نامشان ذکر شد محکم جلو بیایند و اگر هم نه همکاری داشته باشند که اثر آن را در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم دید.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در ادامه بیان کرد: نباید حتی یک تک رای را در اردیبهشت از دست بدهیم و باید کمک کنیم این لیست حدالامکان خوب بوده و از آن دفاع کنیم ما نباید مقایسه کنیم. در مجلس هم مجبور شدیم دو سه نفر را جابجا کنیم و هنوز داریم هزینه آن را می دهیم. در لیست شوراها هم بیشتر از ۲۱ نفر اجازه نداریم کاش تبصره قانونی وجود داشت که به ما اصلاح طلبان اجازه می داد ۲۱۰ نفره لیست را ببندیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه در چارچوب عقلانیت و خرد جمعی گام دوم را به مراتب مهمتر از گام اول برداشتیم گفت: در انتخابات ۹۲ خیلی ها فکر نمی‌کردند ما به انسجام برسیم، اما این اتفاق افتاد و با استقبال مردم هم توانستیم موفق شویم، شورای سیاست گذاری نماد انسجام بخشی جریان اصلاحات بود.

رئیس فراکسیون امید مجلس خاطر نشان کرد: در گام دوم در اسفند ۹۴ با همراهی خوبی روبرو شدیم و آثارش را در انتخابات مجلس دیدیم. شورای سیاست گذاری تلاش کرد با انسجام بخشی و دریافت نظرات نخبگان و تشکل های سیاسی تصمیمات منطقی را بگیرد و می خواستیم این مسیر را ادامه دهیم و امیدواریم گام سوم با نتیجه ای که در بر گیرنده منافع ملی باشد تحقق پیدا کند.

عارف در ادامه اظهار کرد: اگر دنبال انسجام و گفتمان باشیم، پیروز هستیم. در شرایطی که ما خوب عمل کنیم گفتمان اصلاحات ۷۰ درصد رای از مردم دارد به شرطی که گفتمان باشد نه منیت و سهم خواهی. البته حق احزاب است که وقتی فراگیر باشند به دنبال سهم خواهی هم بروند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شورای تهران ۲۱ نفر فقط ظرفیت داریم گفت: تا زمانی که کنگره جدی تشکیل نشود نمی توانیم وارد سهم خواهی شویم، باید مسیر گفتمانی باشد و هر مسئولیتی که به عهده می گیریم سنگین تر و با انسجام بخشی بیشتری انجام دهیم.

وی اظهار کرد: انتخابات سال ۹۸ را هم پیش رو داریم و خواهش می کنیم اولین خروجی این حزب نقض شورای عالی طی دو دوره باشد که چه کارهایی انجام داده ایم در کجاها اشکال وجود داشته است و نهایتا شاهد شنیدن یک صدا از جریان اصلاحات باشیم.

عارف در پایان اظهار کرد: ظرف دو ماه تجدید نظر در ساختار شورای عالی سیاست گذاری انجام می شود و با هدف انسجام بخشی کامل این حرکت جبهه ای به حرکت حزب فراگیر برسد.

Share