انتقادات جدی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

استفاده دانش‌آموزان پسر و دختر از یک سرویس بهداشتی| فریادرسی برای جمع‌آوری زباله مدارس گیلان نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ارائه عملکرد مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: حقوق کارکنان وزارت نفت و نیرو را در کنار افزایش حقوق کارکنان آموزش و پرورش گیلان اعلام کنید و اگر این آمار بیرون ارائه شود علیه آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سید حمایت میرزاده ظهر امروز در جمع رؤسای آموزش و پرورش مناطق گیلان با اشاره به بازدید از ۱۰ مدرسه در این استان اظهار کرد: دانش‌آموزان با نشاط و معلمان بسیار علاقه‌مند را مشاهده کردم و درخواست شخصی نداشتند.

وی ادامه داد: با وجود وضعیت مذکور موضوعی بنده را آزار می‌دهد و آن نصب پلاکاردهای خوش‌آمدگویی به تعداد تمام افراد است و بیچاره مدیران مدارس نمی‌دانند بنرها را در کدام محل نصب کنند تا گلایه‌ای وجود نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تلاش مدیران برای نام بردن تمام افراد در جلسه‌ها اشاره کرد و افزود: مدیران در زمینه مذکور مشکل بسیاری داشتند تا نام فردی از قلم نیفتد اما به نظر می‌رسد نصب پلاکاردها و تشریفات بسیار وقت تلف کردن است.

* فریادرسی برای جمع‌آوری زباله مدارس گیلان نیست

میرزاده با بیان اینکه دپوی زباله در حیاط مدرسه الگویی تیزهوشان گیلان در ۱۵ روز گذشته نتیجه نصب پلاکاردها و تعریف و تمجید بسیار مدیران از همدیگر است، تصریح کرد: فریادرسی برای جمع‌آوری زباله در مدارس گیلان نیست.

*استفاده مختلط دانش‌آموزان پسر و دختر از یک سرویس بهداشتی

وی به نبود فریادرسی برای مدرسه‌ای دارای ۶ تابلوی هنرستان، بزرگسالان، ابتدایی و … در گیلان اشاره کرد و گفت: مدت سه ماه است سرویس بهداشتی یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه مسدود است و دانش‌آموزان این مدارس تنها از یک دهنه سرویس بهداشتی به صورت مختلط استفاده می‌کنند و مسؤولان مربوطه در پاسخ می‌گویند زمانی که اداره کل نوسازی مدارس می‌خواست بنا را احداث کند لوله کج کار گذاشته شده است.

نماینده مردم گرمی استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه هفتگی مدارس گیلان بیان کرد: روز چهارشنبه برنامه‌های درسی انشا، ورزش و هنر را برای دانش‌آموزان گذاشتند و روز شنبه برنامه درسی زبان، ریاضی و عربی دارند و اصلاح این موارد نیاز به قانون ندارد و وقت‌گیر نیست.

میرزاده به احداث یک مدرسه شبانه‌روزی برای ۸۰۰ نفر دانش‌آموز در یکی از مناطق گیلان اشاره کرد و یادآور شد: اکنون تعداد ۱۰۰ نفر دانش‌آموز در مدرسه مذکور تحصیل می‌کنند اما تمام کلاس‌ها و خوابگاه‌ها باز است و مدیران آن از گرم نشدن فضا و هزینه‌های آن گلایه دارند اما می‌شود کلاس‌های درس را در یک ساختمان ادغام کرد و این امر کاهش هزینه‌ها را به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه زمانی برای ۸۰۰ نفر دانش‌آموز در آشپزخانه مدرسه غذا طبخ می‌کردند، اظهار کرد: اکنون باید برای ۳۰ نفر دانش‌آموز غذا طبخ کنند و می‌شود آشپزخانه‌های مناطق را با همدیگر تجمیع کرد ضمن اینکه روز گذشته تمام بزرگان از مدرسه مذکور بازدید کردند اما دانش‌آموزان بدون خوردن ناهار با طی کردن مسیر چهار ساعته به ییلاق‌ها رفتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به برنامه غذایی هفتگی دانش‌آموزان اشاره کرد و یادآور شد: یادش بخیر در سرزمین ماهی‌ها، دانش‌آموزان ماهی نمی‌خورند و در برنامه غذایی آنها نیست و در سرزمین تولید برنج کسی برنج ایرانی نمی‌خورد.

میرزاده با اشاره به اینکه سال اقدام و عمل تمام شده است، متذکر شد: اگر صد مرتبه بنویسیم اقدام و عمل را گرامی می‌داریم اما تا زمانی که آستین‌ها بالا زده نشود کاری پیش نمی‌رود ضمن اینکه با امکانات موجود می‌توان مدارس گیلان را بهتر از این وضعیت اداره کرد.

*آمار حضور مسؤولان کشوری در گیلان، عملکرد مدیرکل آموزش و پرورش

وی به آمار ارائه تعداد حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان او توسط مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در مدت سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: آیا تعداد حضور مسؤولان کشوری در استان ارائه عملکرد می‌شود و اگر بیشتر حضور پیدا کنند هزینه‌ها نیز بیشتر می‌شود ضمن اینکه این آمارها نفعی ندارد.

نماینده مردم گرمی استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آمارهای مذکور در بیرون ارائه شود علیه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: اگر حقوق یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی کارکنان آموزش پرورش در سال ۹۲ و افزایش آن به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال جاری را اعلام می‌کنید در کنار آن حقوق کارکنان وزارتخانه‌های نفت و نیرو و دیگر دستگاه‌ها را نیز ارائه کنید.

میرزاده در پایان یادآور شد: در جلسه با رؤسای آموزش و پرورش گیلان انتظار می‌رفت به نمایندگان اعلام کنند کدام قانون باید لغو یا اصلاح شود که به نفع آموزش و پرورش باشد تا برای آن وقت گذاشته شود ضمن اینکه به اندازه کافی از همدیگر تشکر کردیم و بنده نیز تشکر می‌کنم اما پلاکاردها را کمتر نصب کنید.

Share