معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان

ارائه خدمات پس از فروش باید گسترش یابد

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور بر لزوم گسترش ارائه خدمات پس از فروش محصولات و خدمات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وحید منایی، در چهارمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در گیلان گفت: یکی از مطالبات جدی مصرف کنندگان کالا و خدمات که فراهم کننده رضایت مشتریان می باشد، ارائه خدمات پس از فروش است که متاسفانه تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت؛ ایران در این زمینه عقب تر از کشورهای توسعه یافته است در حالی که آنان شعار عمل و موفقیت بنگاههای اقتصادی و بازاریابی خود را در ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان دانسته و آنان را با ارائه خدمات پس از فروش و به موقع ارائه می دهند.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور با تاکید بر لزوم رعایت حقوق مصرف کنندگان، تصریح کرد؛ رعایت حقوق مصرف کنندگان و اعطای گواهینامه به تولید کنندگان و واحدهای برتر نقطه عطفی برای تجدید میثاق با تولیدکنندگان برتری است که در زمینه تکریم و حمایت از حقوق مصرف کنندگان فعال هستند.

منایی یادآور شد؛ یکی از اقدامات این سازمان بعنوان نهاد حاکمیتی، آسیب شناسی حقوق مصرف کننده بوده و کلیه عرضه کنندگان کالاهای سرمایه ای با دوام اعم از تولیدکننده داخلی و واردکننده خارجی موظف به تشکیل نمایندگی فروش یا خدمات پس از فروش شده اند.

وی ادامه داد؛ در همین راستا طی سال ۹۵ تاکنون ۵۰۰ مورد متقاضی نمایندگی خدمات پس از فروش و تأییدیه های لازم در این زمینه صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت بیش از ۲۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان گیلان، تاکید کرد: لازم است واحدهای بیشتری خود را برای ارزیابی جهت دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده معرفی کنند.

منایی ضمن تشکر از اعضای انجمن حمایت استان گفت؛ اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز باید بتوانند با تبلیغات مناسب نسبت به ترغیب واحدهای تولیدی و آگاه سازی مصرف کنندگان نسبت به حقوق خودشان، فعالیت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

شایان ذکر است در پایان همایش لوح سپاسی از جانب معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، به جهت تلاش و جدیت سازمان صنعت در برگزاری همایش توسط استاندار و معاون سازمان حمایت به علی منتظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعطاء گردید.

Share