قربانی و نیکفر در جمع مدیران جهاد کشاورزی

گیلان جزو پنج استان دارای بیشترین بیکار است|فرد باید مسوول شود تا فرزندانش سرکار بروند!

قربانی ا بیان اینکه آمارهای موجود در زمینه اشتغال در گیلان غلط است، اظهار داشت: استان گیلان جزو چهار یا پنج استان بیکار کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست مشترک مدیران جهاد کشاورزی گیلان با مجمع نمایندگان استان عصر امروز برگزار شد.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه چهار سازمانی داریم که ردیف مستقل دارند که فرصت مناسبی است و باید آن ها را حفظ و گسترش دهیم، اظهار داشت: در بخش علم و فناوری مراکز مختلفی در شهرهای دیگر داریم، آیا این مراکز را می توانیم در گیلان داشته باشیم!؟

وی با اشاره به اینکه آیا ما می توانیم قطب مراکز تحقیقاتی در کشور شویم، اظهار کرد: در بخش کشاورزی صد استاد داریم که بیکار مانده اند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه کشاورزان در بخش بیمه مشکلات زیادی دارد، اظهار کرد: بیمه ای کشاورز از دولت طلب دارد را باید دولت به آنها بدهد اگر این کار را نمی کنند این زوری بر روی کشاورز است که باید حل شود.

عدم حضور آقای روزبهان در این جلسه توجیه ندارد

ذبیح نیکفر نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: علت عدم تجهیز در سال ۹۵ مشخص نشد!

وی با بیان اینکه اگر تیر و مرداد باران نبارد کشاورزان ما دچار مشکل می شوند، اظهار کرد: چرا آببندان های ما لایروبی نشد!

نیکفر ضمن تشکر از آقای روزبهان، اظهار کرد: عدم حضور آقای روزبهان در این جلسه توجیه ندارد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس با بیان اینکه بسیاری از چای تولیدی سال ۹۵ رسوب کرده است، اظهار داشت: مناطق ما مانند دیلمان آب فراوانی دارد ولی برای مجوز برداشت آب مشکل دارد.

نیکفر در پایان گفت: چه بلایی در استان وجود دارد که فرد باید مسوول بشود تا فرزندانش سرکار بروند!

گیلان جزو چهار یا پنج استان بیکار کشور است

محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در این جلسه اظهار کرد: سه سال متوالی رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی نام گذاری کرده اند که باید به آن دقت کنیم.

وی با بیان اینکه آمارهای موجود در زمینه اشتغال در گیلان غلط است، اظهار داشت: استان گیلان جزو چهار یا پنج استان دارای بیشترین بیکار کشور است.

قربانی با اشاره اینکه امسال نباید شاهد ارزش افزوده در دو محصول استراتژیک برنج و چای باشیم، گفت: باید تمام سودها و دیرکردهای تسهیلات زیر صد میلیون تومان کشاورزان بخشوده شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه آموزشی برای کشاورزان در زمینه استفاده از سموم موجود در بازار نداریم، اظهار داشت: تعرفه ۲۶ درصدی واردات برنج باعث نگرانی است.

وی با اشاره به اینکه در یکی از مراکز تحقیقاتی تایلند ۲۱ نوع بذر برنج پروش می دهند ولی این اتفاق در کشور ما نمی افتد، اظهار کرد: پرورش ماهی باید در روخانه هایی که آرام هستند انجام دهند.

Share