استاندار گیلان تأکید کرد:

عدم آگاهی موجب بروز کارهای پوپولیستی است|اختصاص زمین برای ساخت کتابخانه در مسکن مهر

استاندار گیلان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان دستور داد زمین مناسب برای ساخت کتابخانه در مسکن مهر رشت اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در این نشست با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه در زندگی بشر افزود: در جامعه کتاب خوان انسان‌های فاضل، اندیشمند و باسواد بیشتر است.

وی عدم مطالعه سودمند و کتابخوانی را باعث ایجاد انحراف در جوامع دانست و افزود: این عدم آگاهی موجب بروز کارهای پوپولیستی در جامعه خواهد شد.

استاندار گیلان بر ضرورت اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه تأکید کرد و افزود: سد بخش‌های فرهنگی باید باتمام توان در جهت تحقق این مهم تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش موثر کتابخوانی و مطالعه در تشخیص راه صحیح اظهار داشت: اشاعه فرهنگ مطالعه در جامعه موجب بروز نتایج مثبت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با مثبت ارزیابی کردن شاخصه‌های مختلف مطالعه در سال ۹۵ اظهار داشت: رشد ۳۹ درصدی اعضای کتابخانه‌ها و ۲۳ درصدی کتاب از جمله اقدامات خوب صورت گرفته در این بخش به شمار می‌رود.

استاندار گیلان با بیان اینکه انتظار داریم از امکانات بنیاد برکت در استان بیشتر بهره گیریم ابراز امیدواری کرد: انشاءالله با اهتمام پشتکار و جدیت بیشتر شاهد نتایج مطلوب در بخش کتابخانه‌های استان باشیم.

نجفی همچنین دستور داد زمین مناسب به وسعت ۲ هزار متر برای ساخت کتابخانه عمومی در مسکن مهر رشت اختصاص یابد.

وی بر ضرورت در اختیار قرار دادن یک واحد سازمانی بلا استفاده راه و شهرسازی در مناطق مختلف استان جهت  توسعه فضای کتابخانه ای نیز تأکید کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان با قدردانی از حمایتهای بیدریغ و همیشگی استاندار گیلان از طرح ها و برنامه های مجموعه کتابخانه ها، رشد شاخصهای مطالعه در حوزه های مختلف را نشاندهنده توجه بیش از پیش مسئولین استانی به مقوله ترویج فرهنگ خواندن در استان عنوان کرد.

زهرا بدن آرا با بیان اینکه در سالی که گذشت شاهد افتتاح ۳باب کتابخانه عمومی و آغاز عملیات احداث ۱۱ باب کتابخانه عمومی در اقصی نقاط گیلان هستیم اظهار کرد: استان گیلان هم اکنون دارای۱۰۳باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل است که از این تعداد کتابخانه عمومی ۲کتابخانه سیار در منطقه آزاد انزلی و شهر رشت مشغول ارائه خدمات به علاقمندان کتاب و کتابخوانی هستند که در صورت بهره برداری از کتابخانه مرکزی شهر رشت و نیز ایجاد کتابخانه عمومی در مسکن مهر استان این میزان به طور چشم گیری افزایش خواهد داشت.

وی همچنین از رشد عضویت کتابخانه های عمومی به میزان۳۹درصد در سال۹۵ و در مقایسه با سال ۹۴ خبرداد و گفت: با مراجعه و عضویت این میزان افراد به کتابخانه های عمومی ۲۳درصد در تامین منابع کتابخانه های عمومی گیلان رشد داشتیم.

بدن آرا تعامل دستگاه ها با مجموعه کتابخانه های عمومی در سال گذشته را بسیار موثر و سازنده عنوان و از سازمان منطقه آزاد انزلی در برگزاری موفق ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان با مشارکت بیش از۱۹هزار نفر به عنوان نماد این همدلی یاد کرد.

این مسئول ثبت انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان با حمایت و تایید استاندار گیلان در سال گذشته را نیز یکی از موفقیت های چشمگیر عنوان کرد و با بیان اینکه تاکنون ۷باب کتابخانه عمومی توسط خیرین در شهرهای مختلف گیلان به بهره برداری رسیده است گفت: با مشارکت خیر کتابخانه ساز رودسری عملیات احداث کتابخانه عمومی واجارگاه آغاز شده و بزودی شاهد بهره برداری از این پروژه فرهنگی خواهیم بود.

Share