رییس مجمع نمایندگان گیلان

در سدسازی موفق نبودیم | قیمت فعلی چای مناسب نیست| آمایش سرزمینی دقیقی نداریم

عباسی با اشاره به اینکه آمایش سرزمینی قانونمند و دقیقی نداریم، اظهار کرد: باید در بحث تغییر کاربری برنامه ریزی درستی بکنیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسدالله عباسی در نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان با مدیران جهاد کشاورزی ضمن تبریک سال نو، ولادت امام جواد و ولادت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: جهاد کشاورزی نقش ارزنده ای در تولید و اشتغال دارد.

وی با بیان اینکه تا سال ۸۰ استان گیلان در بخش صنعت محدود بودیم، اظهار داشت: کشاورزی در استان ما حرف اول را می زد.

نماینده رودسر و املش ضمن اشاره به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال، گفت: باید ببینیم چگونه می توانیم در بخش کشاورزی پیشرفت نماییم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اظهار کرد: باید مشاهده کنیم چگونه می توانیم به خودکفایی برنج دست یابیم.

عباسی با بیان اینکه کشاورزها به صورت عادی دچار مشکل هستند، گفت: باتوجه به بارش خوب اما به دلیل اینکه در سدسازی موفق نبودیم دچار کم آبی هستند.

نماینده مردم رودسر و املش اظهار داشت: ما حق کشاورز را ادا نمی کنیم ولی انتظار داریم کشاورز با روحیه بیاید و کار کند.

وی با انتقاد از نبود رییس چای در جلسه امروز، اظهار کرد: در بخش چای پیشرفت های خوبی کردیم اما مشکلاتی از جمله عدم تجهیز کارخانه ها و عدم فروش چای نیز وجود دارد.

عباسی قیمت چای را مناسب ندانست و افزود: حق کشاورزان با این قیمت ادا نمی‌شود.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه اگر بتوانیم تا سال بعد همین موقع در برداشت محصول پیشرفت کنیم می توانیم بگوییم به دغدغه رهبری پاسخ دهیم، اظهار کرد: چرا ما فندوق را وارد می کنیم، آیا نمی شود تولید فندوق را افزایش داد؟

وی با بیان اینکه شرایط دریای خزر جهت سرمایه گذاری در آن با دریاهای دیگر فرق می کند، اظهار کرد: بابت پرداخت خسارت به صیادان تشکر می کنم.

عباسی با اشاره به اینکه آمایش سرزمینی قانونمند و دقیقی نداریم، اظهار کرد: باید در بحث تغییر کاربری برنامه ریزی درستی بکنیم.

نماینده مردم رودسر و املش در پایان با بیان اینکه باید در بخش آب های زیرزمینی دقت کافی را انجام دهیم، اظهار کرد: خواستار رشد و توسعه استان در تمامی زمینه ها هستیم.

 

Share