در نشست کمیته برنامه ریزی

ابراز نگرانی فرماندار تالش از حقوق رعایت نشده خانوارهای عشایری در سرشماری اخیر

سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان تالش اظهار کرد: با توجه به نام گذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با توجه به ظرفیت های این شهرستان و گرایش مردم و مسئولین به این موضوع، می بایست از ظرفیت های شهرستان به خوبی در عرصه اشتغال بهره مند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کمیته برنامه ریزی شهرستان با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان و روسای ادارات به ریاست سید عیسی مهدوی فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری تالش برگزار شد.

سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان تالش اظهار کرد: با توجه به نام گذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با توجه به ظرفیت های این شهرستان و گرایش مردم و مسئولین به این موضوع، می بایست از ظرفیت های شهرستان به خوبی در عرصه اشتغال بهره مند شد.

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در شهرستان تالش افزود: این شهرستان ازمراتع و جنگل ها و دریا و سواحل بسیار زیبا که می توان با مدیریت و تدبیر در زمینه اشتغال خرد  و…در جهت رشد اقتصادی گامی بلند برداشت.

فرماندار تالش گفت: شهرستان تالش در مجموع دارای هزاریک کیلومتر راه روستایی است که ۳۰۲ کیلومترآن راه عشایری است که مختص ۲۱۰۰خانوار عشایری و دامدار است.

وی با ابراز نگرانی به حقوق رعایت نشده خانوارهای عشایری در سر شماری اخیر افزود: وارد نکردن درست امار و سر شماری نادرست از این خانوار ها باعث مشکلات و کمبود برخی از مزایا مانند؛ سرانه  آرد و نان  و دیگر خدمات دچار مشکل خواهد شد.

مهدوی در ادامه افزود: ۶۶درصد راه های روستایی به طول ۱۱۸کیلومتر آسفالت شده است و که از تدابیر دولت تدبیر و امید است.

وی همچنین از گاز رسانی در این شهرستان گفت : ۱۲۵روستا در این شهرستان گازدار شده اند.

فرماندار گفت: آبرسانی در شهرستان وضعیت مناسبی ندارد و دچار مشکلات است.

مهدوی در ادامه اذعان کرد: درسال گذشته ازسه سر فصل گذشته از ۳۲میلیارد تومان ۱۱۱پروژه تعریف شده که در حال اجراست که بخشی در دهه فجر افتتاح شد.

 وی نیز از چالش های این شهرستان آب کشاورزی و نبود  آبرسانی مناسب و نبود امکانات مناسب برای امحای پسماند با توجه به محدویت های اکولوژی اعلام نمود.

نماینده عای دولت در شهرستان تالش در ادامه با امید واری به فعالیت های خرد و ریز  در اشتغال شهرستان موثر و مسمر ثمر باشد، و با اشاره به صنعت پالت سازی گفت: برای حل مشکلات و بهره مندی از صنعت در این شهرستان نیاز به مساعدت داریم.

در ادامه محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان گفت: منابع طبیعی و جنگل های زیبا و مناطق تاریخی شهرستان تالش نگین استان گیلان می باشد و می تواند منبع درآمد مستقیم برای مردم شهرستان باشد.

وی اذعان داشت مشکل اصلی ما دغدغه های برنامه ای نامتوازن است و افزود: بایستی به بخش خصوصی اعتماد کنیم و بستر مناسب امنیتی را برای حضور بخش خصوصی در شهرستان تالش فراهم کنیم.

لازم به ذکر است از دیگر برنامه رییس و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه استان و فرماندار و مسئولین شهرستانی دیدار با خانواده معظم شهید سرتیپ قلی نیا و بازدید از قلعه تاریخی صلصال لیسار، روند احداث دیوار حفاظتی نهر آبیاری، طرح ساحلی و پرورش ماهیان خاویاری قروق، محل دفن پسماند، کارخانه کمپوست جوکندان، احداث پارک گرکانرود در تالش بود.

Share