دیارمیرزا گزارش می‌دهد

همدلی مردم و مسئولان و برفی که سفید دیده می‌شود

برف اخیر را علی رغم همه مشکلات نظیر خاموشی و سختی تردد با توجه به همدلی صورت گرفته بین مردم و مسئولین باید سفید دید

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بارش برف زمستانی در رشت و نقاط مختلف استان گیلان در حالی به پایان رسیده است که اینبار شاهد مدیریت خوب و منطقی مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در کنترل بحران بودیم.

چندی پیش بود که بارش برف زمستانی و نوع خدمات رسانی به مردم حاشیه‌های زیادی را در استان ایجاد کرده بود بطوریکه در طی بارش برف و تا چندروز پس از پایان بارش‌ها درگیری لفظی مسئولان با یکدیگر در سطح رسانه‌ها بیش از خود برف برای مردم نمود پیدا کرده بود.

اما نوع خدمت رسانی مسئولان در برف اخیر و آمادگی آنها برای مقابل با برف از همان ابتدا متفاوت از گذشته بود. بطوریکه قبل از آغاز بارش برف مسئولان با کمک رسانه‌های استان طی یک روند اطلاع رسانی منطقی بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان و همچنین مردم تاکید کرده بودند تا مقابله با بحران یک سیر منطقی و برنامه ریزی شده به خود بگیرد.

برگزاری به موقع جلسات ستاد بحران در سطح استان و شهرستان های گیلان٬ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای برفروبی در کنار حضور میدانی و با برنامه استانداری گیلان و شهرداری‌ها خصوصا شهرداری رشت در صحنه سبب شد که عملا جای هرگونه انتقاد به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در مدیریت برف و گلایه از انها بابت کم‌کاری و یا بی‌برنامگی گرفته شود.

همراهی شهروندان با مسئولان و توجه به هشدارها و پیام‌های صورت گرفته نیز از دیگر نکات مثبت برف اخیر در گیلان بود بطوریکه شهروندان فهیم گیلانی با یاری یکدیگر در برفروبی کوچه‌ها نیز مشارکت داشتند و به نوعی حتی مردم از بارش برف سنگین در سطح رشت و سایر شهرهای گیلان لذت هم بردند و برگزاری جشنواره های ساخت آثار برفی و برف بازی شهروندان خود گویای همین امر است.

البته ناگفته نماند که قطعی های موردی آب و همچنین برق در سطح شهر رشت و تعدادی از بخش های شهرستان رشت و آستانه اشرفیه سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده بود که باتوجه به فرسودگی بافت شبکه‌های برق از یک سو و شدت بارش از سوی دیگر٬ چنین خاموشی‌هایی پیش بینی میشد که خوشبختانه اکیپ های برق نیز از قبل برای چنین رویدادی آماده بودند و پس از سپری کردن این روزها نیز می‌بایست نوسازی و تعویض خطوط توزیع و انتقال حتما در دستور کار مسئولان گیلان قرار گیرد تا در برف های آینده شاهد قطع حتی یک مورد برق نباشیم. همچنین تامین امکانات لجستیکی و نوسازی ماشین آلات از دیگر مواردی است که نباید از آن غافل شد.

در پایان به نظر می‌رسد برف اخیر را علی رغم همه مشکلات نظیر خاموشی و سختی تردد با توجه به همدلی صورت گرفته بین مردم و مسئولین باید سفید دید و به دلیل مدیریت صحیح می‌بایست از زحمات دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و در راس آنها استاندار گیلان قدردانی کرد که با همدلی و همراهی بی‌نظیر نگذاشتند بارش سنگین برف تبدیل به یک بحران در گیلان شوند.

Share