استاندار گیلان خبرداد

نوسازی ماهانه ۸۰ کیلومتر از شبکه توزیع برق گیلان

استاندار گیلان در جریان دیدار با دکتر نوبخت گفت: ماهانه ۸۰ کیلومتر از شبکه های فرسوده برق گیلان نوسازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی عصر دوشنبه در پایان نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونان وزیر نیرو که در تهران برگزار شد، بیان کرد: ۵۵۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت ناشی از بارش برف و نوسازی شبکه های فرسوده برق در گیلان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: بر اساس جلسه بیستم بهمن ماه با مدیرعامل توانیر در رشت برای کمک فوری به جبران خرابی های شبکه توزیع برق ۱۴۵ میلیارد ریال اختصاص یافت که بخشی از آن پرداخت شد.
نجفی افزود : این شرکت همچنین متعهد شده بود که در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه از محل هدفمندی یارانه ها ۴۰۰ میلیارد ریال برای تقویت شبکه توزیع و برق منطقه ای پرداخت کند که جلسه امروز با دکتر نوبخت هم در خصوص تسریع برای جذب این اعتبارات بود.
استاندار گیلان با قدردانی از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای برگزاری نشست امروز و جلسه پنجشنبه گذشته در گیلان و دستور پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال گفت: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال متعلق به شرکت توزیع برق گیلان و یکصد میلیارد ریال هم متعلق به شرکت برق منطقه ای برای نوسازی، مقاوم سازی و ترمیم شبکه های توزیع و خطوط انتقال برق است.
نجفی ادامه داد: شرکت توزیع برق موظف است براساس برنامه ستاد مدیریت بحران استان ، از هم اکنون ماهانه حداقل ۸۰ کیلومتر از شبکه های فرسوده برق را از طریق تعویض با کابل های خود نگهدار نوسازی کند.
وی اضافه کرد: شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق همچنین موظفند پیشرفت اجرای این طرح ها را به مردم گزارش دهند.
استاندار گیلان با اشاره به خسارت دو برف سنگین نیمه و آخر بهمن ماه گفت: همانطور که به مردم قول دادیم، بعد از عادی شدن شرایط حتی نباید یک روز جبران خسارت ها را عقب انداخت.

Share