استاندارد اعلام کرد:

برخورد با دانه درشت‌های قاچاق به شدت پیگیری می‌شود/ سهل انگاری پذیرفتنی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار درکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان که با حضور معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور برگزار شدگفت : اندیشه برخورد با دانه درشت‌های پدیده قاچاق در استان به شدت پیگیری می‌شود.

به گزاررش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست با تسلیت به خانواده زائران کشته شده در حادثه عراق و حادثه تلخ قطار زائران مشهد مقدس، یاد و خاطره شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و شهیدان راه ایثار و مقاومت برای حفاظت از کیان مملکت اسلامی، خاصه شهیدان اخیر در مناطق جنگ علیه نیروهای تکفیری داعش را گرامی داشت  و خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم همواره یاد شهیدان را زنده نگه داریم.%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c

وی یادآور شد: موضوع تلخ حادثه قطار مسافرین مشهد مقدس با دستور اکید ریاست جمهوری و پیگیری مجدانه معاون اول ایشان در حال بررسی است و یقینا با مسببین حادثه برخورد جدی خواهد شد.

دکتر نجفی با اشاره به حادثه شهادت زائران ایرانی در حادثه تروریستی اخیر در عراق گفت: اگر شهدای این حادثه از استان بودند همانند شهدای فاجعه منا نسبت به سرکشی از آنان و پیگیری مشکلات و مسائل شان اقدام شود.

استاندار گیلان در بخش دیگر سخنانش، در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تشکر از تعامل خوب سازمان های مرتبط  خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری قاچاق پدیده ی مخربی است که باید با آن برخورد شود.

وی تاکید کرد: دولت با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حساسیت ویژه ای در مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد.

دکتر نجفی ادامه داد: با توجه به همکاری خوب نهادهای مختلف در کشور، قاچاق کالا به نصف کاهش یافته است اما باید برای شکوفایی اقتصادی برای مبارزه با این پدیده مخرب بیشتر تلاش کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه قاچاق کالا به سیاست های اقتصاد مقاومتی ضربه می زند، افزود: برون نگر بودن اقتصاد مقاومتی به معنی واردات صرف و بی رویه کالای خارجی نیست بلکه سیاستگذاری برای ورود تکنولوژی روز مورد نیاز در کشور است  و دولت هم در همین راستا قدم بر می دارد.

وی افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیرساخت های لازم در مرزها و گمرک درحال تقویت است.

دکتر محمدعلی نجفی افزود: برخی کالا و ارزاق صرفا کالای تحت عنوان سوغات سفر برای خانواده هاست و با دقت نظر ویژه، افراد سوءاستفاده گر و کاسب کار از مسافرین و گردشگران تفکیک می شوند.

وی تصریح کرد:سازمان های بازرسی و امنیتی و ادارات کل مرتبط با این حوزه هم در استان در این زمینه دقت نظر دارند و با افرادی که سازمان دهی شده نسبت به ورود کالای قاچاق اقدام می کنند برخورد می شود.

دکتر نجفی افزود : اندیشه برخورد با دانه درشت‌های پدیده قاچاق در استان به شدت پیگیری می‌شود.

استاندار گیلان در پایان از تلاش همه سازمان های دخیل در این امر تشکر و ابراز امیدواری کرد با توجه به عزم جدی برای جلوگیری از پدیده قاچاق، در آینده نزدیک بتوانیم گام های بلندتری نسبت به گذشته برداریم.

وی با بیان اینکه هیچ نوع سهل انگاری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا پذیرفتنی نیست گفت: استفاده از فنون و دانش روز دنیا در راستای مقابله با این پدیده شوم باید مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر نجفی افزود : در مناطق مرزی و گمرکی گیلان حساسیت ویژه‌ای در مبارزه با قاچاق وجود دارد.

Share