استاندار گیلان در جمع فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی

عده ای که در رقابت با دولت جاماندند بر طبل تضعیف دولت می کوبند

استاندار گیلان با بیان اینکه عده ای بر طبل تضعیف دولت می کوبند تاکید کرد: عده ای که در رقابت با دولت جاماندند با اجرای برنامه های مختلف به قصد تضعیف دولت بذر یاس و نا امیدی را در جامعه می پاشند و به اعتماد عمومی به نظام ضربه می زنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان عصر امروز در جمع فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی گفت: باید شرایط تحقق مشارکت خیره کننده در انتخابات را فراهم کنیم.

 دکتر نجفی در این نشست با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسات و نشست های مشابه همچون جلسه اخیر در وزارت کشور، ایجاد بستری مناسب برای حضور گسترده و پرشکوه مردم در انتخابات پیش رو است گفت: همه باید تلاش کنیم تا شرایط انتخابات باشکوه ،رقابتی و خیره کننده فراهم شود.

استاندار گیلان با اشاره به سمینار استانداران که ۲ ماه پیش با حضور وزیر کشور برگزار شد، به نقل قول دکتر رحمانی فضلی از دیدار چندروز قبل از برگزاری سمینار وی با مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید ایشان بر ایجاد بستری مناسب برای حضور گسترده و پرشکوه مردم در انتخابات پیش رو اشاره و ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری؛ رعایت مر قانون، امنیت و آرامش، صحت انتخابات و مشارکت حداکثری چهار اصل مهم در انتخابات سال ۹۶ است.

رئیس شورای تامین استان  اظهار کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات موجب دلسردی دشمنان و امنیت مضاعف کشور و خوشحالی دوستان انقلاب می شود.

استاندار با بیان اینکه استفاده از اموال و امکانات دولتی وعمومی  برای نیل به اهداف جناحی و سلیقه ای در انتخابات عملی خلاف قانون و ناپسند است؛ تاکید کرد: ما امین مردم هستیم و باید امانتدار آرای آنان باشیم.

دکتر نجفی با اشاره به تدوین طرح تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی در ستاد انتخابات استان گیلان افزود: دستگاه های اجرایی که بیشتر با مردم در ارتباط هستند برای تحقق مشارکت حداکثری و فراهم کردن بسترهای آن تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه کشور باید برنامه محور باشد و مردم به اندیشه و برنامه رای بدهند خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم با ایجاد امید و نشاط در جامعه و حفظ احترام به تصمیم مردم، شرایط را برای تحقق این امر فراهم در انتخابات  کنیم.

وی با بیان اینکه دلسرد کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب گناه نابخشودنی است گفت : باید مردم را به آینده بهتر ایران اسلامی امیدوار کرد.

استاندار گیلان افزود :حضور باشکوه مردم در پای صندوقهای اخذ رای نشان از امید آنان به آینده ایران برتر است.

دکتر نجفی تصریح کرد: کتمان کردن دستاوردهای کشور و دلسردکردن مردم خلاف فرامین رهبر معظم انقلاب وامام راحل  است.

استاندار گیلان با بیان اینکه عده ای بر طبل تضعیف دولت می کوبند تاکید کرد: عده ای که در رقابت با دولت جاماندند با اجرای برنامه های مختلف به قصد تضعیف دولت بذر یاس و نا امیدی را در جامعه می پاشند و به اعتماد عمومی به نظام ضربه می زنند.

وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی می بایست در تمام سخنرانی های خود با تکیه به آمارهای مستند به بیان عملکرد ها و توفیقات بپردازند و مردم را به نظام  امیدوار کنند تا مردم بدانند طی ۳سال و نیم گذشته در کشور کارهای مثبت فراوانی صورت گرفته است.

دکتر نجفی همچنین با اشاره به در پیش بودن نوروز به برگزاری برنامه های شاد و پرنشاط پس از ایام فاطمیه تاکید کرد.

اجرای طرح «تقویت مشارکت حداکثری» به ابتکار گیلان در سطح کشور

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان نیز در این نشست با تشریح طرح تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی گفت: این طرح ابتکاری استان گیلان که از سوی وزارت کشور به استان های دیگر نیز ابلاغ شده است به دنبال تحقق منویات رهبری معظم انقلاب برای مشارکت حداکثری است.

محمد احمدی پور گفت: توسعه ی آمادگی عمومی برای استقبال از انتخابات و ایجاد شور و نشاط سیاسی و تقویت اشتیاق مشارکت حداکثری از اهداف اجرایی این طرح است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: در این برنامه ها برگزاری همایش های متعدد با قشرهای مختلف جامعه همانند رسانه ها، اصناف، ورزشکاران، کارآفرینان، رای اولی ها، جوانان دانش آموز، دانشجویان و دانشگاهیان، احزاب و گروه های سیاسی، طلاب و روحانیون، هیات های مذهبی و تشکل های مردم نهاد در شهرستان ها برای تشویق جهت شرکت در انتخابات تدارک دیده شده است.

در این نشست همچنین چند تن از فرمانداران و مدیران دستگاه اجرایی و روسای دانشگاه ها به بیان نظرات خود در خصوص راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بیان کردند.

Share