معاون پارلمانی رئیس جمهور؛

جهانگیری به دنبال «یک قران دوزار» برای پرداخت حقوق کارمندان و یارانه‌ها است

معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه با اعضای فراکسیون زنان مجلس ضمن آنکه قول داد برای دیدار زنان نماینده با دکتر روحانی برنامه‌ریزی کند، به تاکید رئیس جمهور در خصوص انتصاب زنان و اهل سنت اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت،‌ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور بعدازظهر امروز یکشنبه( ۸ اسفندماه ۹۵) با اعضای فراکسیون زنان مجلس در دفتر دولت در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد که بانوان نماینده در این دیدار هر یک دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را در حوزه زنان همچون تقویت حضور زنان در پست‌های مدیریتی با معاون پارلمانی دولت در میان گذاشته و خواستار برگزاری نشست فراکسیون زنان با رئیس‌جمهور به منظور تعامل و همفکری هرچه بیشتر با بانوان مجلس دهم و انتقال دیدگاه‌ها به هیأت دولت شدند.

در ابتدا معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس در این دیدار، گفت: اگر حداقل از میان مدیران استانی تنها یک زن در سمت‍‌های مدیریتی همچون بخشدار قرار گیرند، حرکت رو به جلوی برای تغییر در ترکیب مدیران ارشد دولتی صورت خواهد گرفت.

همچنین ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به چند برابر شدن حضور زنان در مجلس، ابراز امیدواری کرد اهداف و برنامه‌های بیشتری نسبت به گذشته دنبال و تعامل عمیق‌تری میان آن‌ها و دولت صورت بگیرد.

زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس نیز با بیان اینکه همراهی دولت با نمایندگان موافق ضعیف است، افزود: همراهی باید در عمل دید شود و دولت باید مدیران بیشتری از میان بانوان برگزیند.

سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در مجلس نیز با بیان اینکه ۹۲ درصد مردم عسلویه به روحانی رأی داده اند، از ناامنی و خرابی جاده‌ها و تلفات جانی بسیار بالا انتقاد کرد.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تاکید بر درخواست ملاقات با رئیس‌جمهور، افزود: بانوان کشاورز خواستار استمهال ۳ ماهه وام ۱۰۰ میلیون تومانی هستند.

جهانگیری به دنبال یه قران دوزار برای پرداخت حقوق کارمندان و یارانه‌ها

این گزارش می افزاید؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در پاسخ به سوالات، خواسته و مطالبات بانوان نماینده با تاکید بر اینکه مطالبات آن‌ها را به حق می‌داند چراکه نمایندگان باید پاسخگوی خواسته‌های مردم باشند، توضیح داد: دولت با کمبود امکانات و اعتبارات رو به رو است و به واقع تحریم‌ها شرایط سختی را برای کشور ایجاد کرده بود.

وی افزود: شاید باورتان نشود اما آقای جهانگیری سر ماه دنبال یه قران دوزار می‌گردد تا حقوق کارمندان و یارانه‌ها را جفت و جور کند؛ با این وجود دولت همه تلاش خود را می‌کند منابع به صورت عادلانه توزیع شوند هر چند ممکن است برخی اشکالات نیز رخ دهد.

قول برنامه‌ریزی برای دیدار زنان نماینده با رئیس جمهور

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه باید در حین تلاش برای پاسخ به خواسته‌های مردم این خواسته‌ها را با واقعیت همراه و آن‌ها را توجیه کرد، اضافه کرد: مطالبات شما بانوان نماینده دسته‌بندی و پیگیری خواهد شد، ضمن آنکه قول ترتیب دیداری را با معاون اول رئیس جمهور برای بانوان مجلس تا قبل از آغاز سال جدید می‌دهم.

امیری درخصوص رویکرد رئیس جمهور درخصوص سپردن پست‌های مدیریتی به بانوان گفت: زمانی که درخواست انتخاب یک بانو برای سازمان میراث فرهنگی به آقای رئیس‌جمهور رسید، ایشان بلافاصله استقبال و اجابت کردند.

عتاب و خطاب رئیس جمهور به وزرا برای انتخاب زنان در پست‌های مدیریتی

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور بارها وزرای خود را مورد عتاب و خطاب قرار داده و گفته‌اند چرا از زنان بیشتری در دستگاه‌های خود استفاده نمی‌کنند و مشخصا علاوه بر آقای ظریف، آقای رحمانی فضلی را مورد سوال قرار دادند که چرا از استاندار و بخشدار زن استفاده نمی‌کنید.

رئیس جمهور نیز در انتصاب اهل سنت در پست‌های مدیریتی تنگ نظری ندارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در خصوص نگاه دولت به اهل سنت، گفت: دولت و رئیس جمهور نیز درخصوص انتصاب اهل سنت در پست‌های مدیریتی تنگ نظری ندارد و چند روز  گذشته  نیز بر این موضوع تاکید کرده است.

Share